نورالدین رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میز خدمت در راستای راهبردهای کلی سازمان است و با توجه به اهتمام جدی به این موضوع خدماتی که از طریق میز خدمت ارائه می شود باید به اطلاع عموم مردم برسد.
وی افزود: با راه‌اندازی میز خدمت تمرکز خدمات واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی با استفاده از فن آوری اطلاعات قابل انجام است که این کار مرحله بسیار مهمی در استفاده از خدمات الکترونیکی و زمینه ساز غیرحضوری شدن خدمات خواهد بود.
رحیمی از جمله اهداف میز خدمت را رعایت حقوق شهروندی، ارائه خدمات به مردم در کمترین زمان، تکریم ارباب رجوع و بیمه شدگان عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای طرح میز خدمت افزایش سلامت اداری و رضایتمندی عمومی، حذف کپی مدارک هویتی، صرف جویی در وقت و جلوگیری و کاهش جعل اسناد هویتی است.
وی به استفاده غیرضروری از خدمات این سازمان توسط بیمه شدگان اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات غیرضروری و استفاده از چندین خدمت در یک روز بیمه شدگان و تجویز خدمات غیرضروری پاراکلینیک ها، باعث شد برای جلوگیری از اینگونه مراجعات پروتکل هایی تصویب شود.
رحیمی ادامه داد: با اجرای این طرح همه تجویزها، خدمات پاراکلینیک و دارو ها( انتی بیوتیک ها) و سایر خدمات بهداشتی باید مبتنی بر چارچوب ها، راهنمایی ها و پروتکل های درمانی باشد که به تایید انجمن های پزشکی در سطح کشور و استان رسیده باشد.
وی تاکید کرد: با عزم جدی سازمان نظام پزشکی استان و گروه های علمی تخصصی در حوزه علوم پزشکی، ریاست دانشگاه و معاونان در بیمارستانها گروه های تخصصی برای نظارت بر تجویز آنتی بیوتیک ها و سایر خدمات غیرضروری در بیمارستان معرفی شدند.
رحیمی گفت: با همکاری رسانه، گروه های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و حوزه اطلاع رسانی سواد سلامت مردم افزایش یافته و 200 تا 300 هزار بار مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی بدون ایجاد خلل در ارائه خدمات کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: جلوگیری از ارائه خدمات غیرضروری باعث می شود از منابعمان برای خدمات جدیدتر و بیشتر همچنین ارائه خدمات بهتر به بیماران خاص و سخت علاج استفاده شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام تعداد بیماران خاص استان را 417 نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته 40 میلیارد ریال برای بیماران خاص این استان هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، 310 هزار و 433 نفر از جمعیت استان ایلام، تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند که از این تعداد 216 هزار و 330 نفر زیر پوشش صندوق روستائیان و عشایر، 64 هزار و 462 نفر کارکنان دولت، هفت هزار و 514 نفر صندوق سلامت، 396 صندوق ایرانیان و 21 هزار و 731 نفر سایر اقشار تحت پوشش این سازمان هستند.
7180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.