به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام اظهار کرد: بسیاری از رفتارها در زندگی عادی نشات گرفته از سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است، در واقع زندگی ما بر مبنای سیره ائمه اطهار بنا نهاده شده است.
وی افزود: شیوه زندگی، تربیت فرزندان، مبارزات، انقلاب، گذشت و بسیاری از صفات ما ایرانی‌ها، نشأت گرفته از سیره عملی و علمی ائمه اطهار (ع) است.
استاندار ایلام تاکید کرد: تا زمانیکه به ائمه معصومین (ع) متوسل نبودیم، مشکلات زیادی در کشور داشتیم و به‌ سرعت سر تعظیم در برابر قدرت‌ها و استعمار فرود می ‌آوردیم، اما امروز با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسل به ائمه اطهار (ع) که با انقلاب اسلامی احیا شد، از نهضت‌های آزادیبخش و اسلامی حمایت می ‌کنیم.
سلیمانی دشتکی با اشاره به ویژگی‌های ائمه اطهار (ع) یادآور شد: امام علی (ع) اسوه شجاعت، تقوا، عدالت، امانت و همه صفات نیک در همه ابعاد زندگی بود، غزوات، جنگ‌ ها، ایستادگی‌ها و سکوت آن حضرت، همه اسوه و نمونه جهانی است و امام حسین (ع) اسوه ایثارگری، امربه‌ معروف و نهی از منکر و آزادگی است.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه بسیاری از نهضت‌های آزادی‌بخش در دنیا به امام حسین (ع) تأسی کردند و شیوه مبارزه با ستمگران در این نهضت‌ها برگرفته از شیوه اباعبدالله (ع) بوده است، تصریح کرد: امروز در امر بازسازی عتبات عالیات، احیاء اسلام اصیل، خط‌ مشی الهی و تبعیت از ائمه (ع) دنبال می ‌شود، باید گفت که تقویت شیعه در دنیا از اصول ماست و با بازسازی عتبات عالیات در واقع تقویت نظام و انقلاب را دنبال می ‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه در هر مسیری که گام بر می ‌داریم باید مردم را آگاه کنیم، گفت: خواص می‌ دانند حضور ما در سوریه و عراق و دفاع از حرمین شریفین به چه معناست، نیروهای مسلح ما، ایثارگران، داوطلبین، مدافعین حرم می‌دانند.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: اگر نجنگیده بودند الان باید در داخل ایران جنگ می ‌کردیم و داعش از همه شهرها و روستاهای ما سر درآورده بود همه باید بدانند که این دفاع در خارج از مرزها کمتر از هشت سال دفاع مقدس نیست.
وی تاکید کرد: مسیر عتبات را باید از روش علاقه مردم به ائمه اطهار (ع)، نذر و نیاز مردم و دوم فلسفه بازسازی عتبات عالیات پیدا کرد، امروز نیاز داریم در مقابل دنیای کفر و استکبار، وهابیت و داعشی و تکفیری، پایگاه شیعه را که همان صحن مطهر ائمه اطهار (ع) هستند، تقویت کنیم.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه کمک به بازسازی عتبات یکی از راه‌های گسترش تفکر شیعه است، افزود: الگوهای شیعه که ائمه اطهار (ع) هستند باید تقویت شود، در منطقه تبلیغات لازم است، این کار ما یعنی مقابله با طرز تفکر نظام استکباری و مقابله با تفکر تکفیری است.
سلیمانی دشتکی گفت: در استان ایلام 2 بحث بازسازی عتبات عالیات و پیاده‌ روی بزرگ اربعین حسینی دنبال می‌ شود که برای هر دو بخش باید مردم بسیج شوند و پای‌ کار بیایند، البته مردم بسیار علاقه ‌مند هستند و همواره این را ثابت کرده ‌اند که در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت کنند.
وی با تاکید بر برنامه‌ ریزی برای جمع ‌آوری کمک‌های مردمی نیز یادآور شد: فرم‌هایی در اختیار کارکنان دستگاه های اجرایی قرار گیرد که هر میزان که تمایل دارند مشارکت داشته باشند، کارکنان، کارخانه ها، مؤسسات تولیدی و اتاق اصناف در حوزه امور صنفی و بازاریان و عامه مردم، سپاه و بسیج و صداوسیما همه پای باشند و در این امر و سنت حسنه مشارکت کنند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.