به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در آیین تجلیل از صداهای ماندگار رادیو ایلام به مناسبت گرامی داشت روز رادیو اظهار کرد: تجلیل از هنرمندان در زمان حیات آنها علاوه بر اینکه اقدامی بسیار ارزشمند و فرهنگی محسوب می شودو برعملکرد هنرمندان تاثیر مثبت دارد.
وی گفت: تجلیل از هنرمندان حس قدردانی در میان اقشار جامعه را نیز افزایش می دهد که باید به یک فرهنگ در بین نهادها و دستگاه های دولتی تبدیل شود.
وی با تقدیر از عملکرد صدا و سیمای مرکز ایلام مبنی بر تجلیل از هنرمندان و گویندگان این مرکز در زمان حیات و فعالیت آنها از سایر ارگان ها و نهادها خواست این سبک از قدردانی را در نهادهای خود اشاعه دهند.
وی به اهمیت جایگاه رادیو در بدو تاسیس تاکنون اشاره کرد و افزود: به جرات می توان این رسانه فراگیر را یکی از عوامل اصلی توسعه علم و تکنولوژی برشمرد و به نوعی رشد علم مدیون و مرهون رادیو است.
سلیمانی دشتکی توضیح داد: بعد از ایجاد رادیو گویندگان این رسانه در قالب تولید برنامه های مختلف به مباحث علمی و تبادل علم بین مخاطبان و صاحب نظران می پرداختند و نشر سریع مطالب باعث شد فرایند جهانی شدن تسریع یابد.
وی با بیان اینکه شنوندگان نیز به این رسانه عمومی اعتماد زیادی پیدا کردند، یادآور شد: رادیو به تدریج جایگاه ارزشی خود را در بین مخاطبان پیدا کرد و هم اکنون این رسانه به خاطر موقعیت خص و در دسترس بودن به نقطه اتکا، اتحاد و اتصال مردم و مسئولان تبدیل شده است.
مدیرکل صدا و سیما مرکز ایلام نیز دراین مراسم گفت: گسترش فضای مجازی عاملی برای کمرنگ شدن رسانه های دیگری چون رادیو نشده و این رسانه کهن همچنان از جایگاه خود را در بین مخاطبان حفظ کرده است.
علیرضا شیروی در آئین تجلیل از صداهای ماندگار رادیو ایلام اظهار کرد: ورود رسانه های مجازی علاوه بر اینکه مانعی برای فعالیت رسانه های سنتی نشده بلکه عاملی برای توسعه و رشد این رسانه ها شده است.
وی در خصوص اهمیت رادیو افزود: برخلاف مجریان سیما که از تصویر برای بیان مطلب بهره می گیرند، گردانندگان رادیو را باید هنرمندانی توانا و هوشمند معرفی کرد که تنها در قالب صدا احساس واقعی محتوای برنامه را به مخاطبان القا می کنند.
شیروی در مورد وضعیت رادیو ایلام یادآور شد: صدای مرکز ایلام به صورت 24 ساعته و در شبکه های ماهوره ای در اقصا نقاط جهان با 52 عنوان برنامه روتین و با 12 ساختار و محتوای مختلف قابل دریافت است.
وی گفت: در استان ایلام نیز 2 فرستنده پرقدرت واقع در دهلران و ایلام استان را پوشش می دهد و در سال جاری هم یک فرستنده در منطقه صالح آباد راه اندازی می شود و این بیانگر وجود اهمیت زیرساخت ها در دریافت بدون اشکال صدا در نقاط گوناگون استان است.
وی همچنین به راه اندازی رادیو نما در استان اشاره کرد و افزود: این رادیو از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و مخاطبان با استفاده از گیرنده های خود برنامه های رادیو را به صورت مستقیم از درون استودیو مشاهده می کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با بیان اینکه میزان استاندارد مخاطبان رادیو 25 درصد است، اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی های انجام گرفته رادیو ایلام دارای 23 درصد را مخاطبان جذب کرده که این میزان مخاطب، رادیو ایلام را در میان 6 رادیوی برتر کشور قرار داده است و‌ مخاطبان رادیو نما هم 17 درصد برآورد شده اند.
وی گفت: این میزان جذب مخاطب رادیو ایلام نسبت به سال های اخیر 9 درصد افزایش داشته و سطح رضایت مخاطبان از برنامه های رادیویی ایلام 83 درصد بوده و بر اساس پژوهش های انجام گرفته به طور میانگین روزانه 2 ساعت مردم، مخاطب برنامه های رادیو ایلام هستند.
در این همایش از تعدادی از گویندگان پیشکسوت و منتخبان جشنواره های مختلف صدا و سیمای مرکز ایلام تجلیل شدند.
رونمایی از 20 اثر موسیقیایی صدا وسیمای مرکز ایلام از دیگر برنامه های جانبی این همایش بود.
چهارم اردیبشهت ماه 1319 به عنوان آغاز فعالیت رادیو ایران روز رادیو نامگذاری شده است.3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.