علی اصغر علی اکبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح که از 28 اسفند آغاز شده 21 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام دایر است تا ضمن راهنمایی مسافران بسته های فرهنگی شامل بروشور نقشه جغرافیای استان و نکات ایمنی را بین آنها توزیع کنند.
وی با بیان اینکه از این تعداد پست 12 پایگاه ثابت، 9 پایگاه سیار است، گفت: در جوار این پایگاه ها فضای دوستدار کودک نیز به منظور سرگرمی کودکان راه اندازی شده است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام تاکید کرد: در اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بیش از 600 نفر از اعضای جوانان این جمعیت مسافران و مهمانان در این استان را راهنمایی می کنند.
علی اکبری با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت در تعطیلات نوروزی یادآور شد: در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر نیز به صورت سیار ایجاد شده است.
به گفته وی تاکنون بیش از سه هزار نقشه جغرافیایی، بروشور و سایر محصولات فرهنگی در این پایگاه ها بین مسافران توزیع شده است.
علی اکبری با بیان اینکه در کنار این خدمات بصورت رایگان از مسافران تست فشار خون گرفته می شود، اضافه کرد: در این زمینه تاکنون بیش از 600 مسافر از این خدمت برخوردار شده اند.
وی هدف از تشکیل این پایگاه ها را بهبود رفتارهای ترافیکی و فرهنگ سازی در جهت اصلاح رانندگی و کاهش تلفات جاده ای بیان کرد و گفت: خانواده هایی که به این پایگاه ها مراجعه می کنند به فرزندان آنها نشان ایمنی و سلامت اهدا می شود تا به عنوان نماینده این طرح ملی قوانین رانندگی را به پدر و مادرها یادآوری کنند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام افزود: همچنین در اجرای این طرح ملی 13 هزار جلد بروشور، نقشه، کتابچه و نکات کلیدی و دعای سفر بین مسافران نوروزی توزیع می شود.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.