به گزارش ایرنا، دکتر کریم همتی روز دوشنبه در جمع نخبگان شهرستان آبدانان اظهار کرد: استقرار بالگرد اورژانس هوایی یکی از نیازهای اولویت دار است ایلام است که وجود آن باعث کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و حوادث طبیعی و رخدادهای پیش بینی نشده می شود.
وی وضعیت حوزه بهداشت و درمان در استان ایلام را مطلوب و امیدوارکننده توصیف کرد و افزود: با دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یک فروند بالگرد مجهز به کلیه امکانات و تجهیزات پیشرفته اورژانسی ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری و بطور تمام وقت در استان مستقر خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از رفع تمامی مشکلات و تنگناهای مالی حوزه سلامت در ایلام خبر داد و تاکید کرد: بالگردهای اجاره ای که هم اکنون در اختیار دانشگاه قرار دارند برای انتقال هر نفر بیمار و یا فرد حادثه دیده ای به مرکز استان 150 میلیون ریال از این دانشگاه دریافت می کنند.
دکتر همتی سال 97 را سال پویایی حوزه بهداشت و درمان استان ایلام عنوان کرد و یادآور شد: به منظور رفع مشکلات نیروی انسانی مراکز روستایی امسال مجوز جذب 100 بهورز از طریق وزارت اخذ شده و در آینده نزدیک مقدمات جذب و بکارگیری آنان مهیا می شود.
وی اضافه کرد: اجرای طرح جامع نظام سلامت توسط دولت تدبیر و امید یک انقلاب بزرگ و ماندگار در تاریخ نظام سلامت کشور است که طی آن 26 هزار تخت به بیمارستان های دولتی افزوده شد و تمامی مراکز درمانی به آخرین تجهیزات پیشرفته روز دنیا مجهز شده اند.
همتی همچنین با تقدیر از تلاش های اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری آبدانان در حوزه نشاط اجتماعی تاکید کرد: رفع نقایص فضاهای فیزیکی مراکز بهداشتی درمانی، تامین نیروهای متخصص پزشکی و پیراپزشکی، توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی، استقلال فنی و پشتیبانی مراکز بهداشتی و درمانی استان و پرداخت مطالبات پزشکان از مهم ترین برنامه های سال 97 دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام است.
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.