به گزارش ایرنا،دکتر بشیر خالقی روز چهارشنبه در آئین افتتاح تجهیزات سنگ شکن کلیه و بلوک زایمانی بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال افزود:مجوز استقلال این دانشکده از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی صادر شده و بزودی با گشایش ردیف اعتباری مستقل ، زمینه برای افزایش تعداد رشته های تحصیلی و نیز ارتقای سطح بهداشت ودرمان شهرستان فراهم خواهد شد.
عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس، بیماریهای قلبی وعروقی، مرگ ومیر ناشی از حوادث رانندگی ،سرطان وبیماریهای صعب العلاج و افسردگی را از جمله چهار تهدید سلامتی جامعه عنوان کرد وگفت: هم اکنون بیش از 20 درصد مردم کشور و 30 درصد از مردم تهران از افسردگی رنج می برند.
به گفته وی، برای پیشگیری،کاهش ودرمان این بیماری نمایندگان مجلس اختصاص 10 درصد از موجودی تخت بیمارستان های کشور را به بستری بیماران افسردگی تصویب کرده اند.
دراین آیین، دکتر علی اکبر شکارچی رییس دانکشده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال نیز گفت: برای خرید و راه اندازی تجهیزات سنگ شکن کلیه چهار میلیارد و500 میلیون ریال اعتبارهزینه شده که مبلغ 800 میلیون ریال از این اعتبار از سوی خیرین عضو مجمع خیرین سلامت خلخال تامین شده است.
وی اظهار کرد:برای خرید و راه اندازی تجهیزات بلوک زایمانی بیمارستان و نیز نصب تجهیزات جدید آزمایشگاه مرکز بهداشت شهر خلخال نیز هفت میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و این امکانات از امروز در اختیار بیماران و مراجعان به بیمارستان و آزمایشگاه مرکز بهداشت قرار می گیرد.
در این آیین با اهدای لوح سپاس از اعضای مجمع خیرین سلامت خلخال که در کار خرید تجهیزانسنگ شکن کلیه تلاش کرده بودند، تجلیل شد.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.