به گزارش ایرنا، مردم این استان که در ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شهره هستند، روز سه شنبه ساعتی قبل از آغاز سال نو با حضور در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، فرا رسیدن نوروز را در فضایی سرشار از معنویت آغاز کردند.
اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام امسال نیز همچون سال های گذشته با اجرای طرح آرامش بهاری آیین های مختلفی از جمله آیین ویژه تحویل سال نو را در زیارتگاه ها و اماکن مذهبی این استان برگزار کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: آیین ویژه تحویل سال نو در قالب طرح آرامش بهاری در آستان مقدس 25 زیارتگاه و بقاع متبرکه شاخص از جمله امامزاده علی صالح(ع)، سید حسن(ع)، سید صلاح الدین(ع)، سید سیف الدین(ع)، سید محمد عابد، مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) برگزار شد.
حجت الاسلام حسن شهیدی، پخش دعای تحویل سال، بیانات رهبر معظم انقلاب ویژه نوروز 97 و تهیه هفت سین را از جمله برنامه های اجرایی آیین تحویل سال در صحن امامزادگان اعلام کرد.
وی اظهار کرد: حضور مردم در بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال نو از جمله سنت های نیکوی مردم است که همه ساله در نوروز برگزار می شود و امامزاده علی صالح (ع) و سید حسن(ع) در لحظه تحویل سال بیشترین آمار حضور زائران و مهمانان نوروزی را داشتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری شماری مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و ایلام به آستان مقدس امامزادگان استان اعزام شده اند.
حجت الاسلام شهیدی اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی، راه اندازی غرفه همه واقف باشیم و پاسخگویی به سوالات شرعی را از جمله فعالیت روحانیان در تعطیلات نوروزی در جوار امامزادگان این استان برشمرد.
به گزارش ایرنا، وجود نزدیک به 60 بقعه متبرکه در جای جای استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است.
این اماکن که در جای جای ایلام و در مناطقی خوش آب و هوا قرار گرفته موجب جذب گردشگران زیادی بویژه در ایام تعطیلات نوروزی به این استان شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.