مردان و زنان خداجوی دیار دارالمومنین همدان در سحرگاه یکشنبه در فضایی معنوی و آکنده از دعا در جوار امامزادگان و مساجد استان همدان حضور یافتند و با دل بریدن از لذت های دنیوی، از درگاه خالق یکتا درخواست آمرزش گناهان و طلب سعادت و عافیت کردند.
در این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت، پس از قرائت قرآن، مداحی در عزای مولای متقیان(ع)، سخنرانی روحانیان و مبلغان دینی، دعای جوشن کبیر و سایر دعاهای مذهبی مردم در فضایی سرشار از معنویت با سر نهادن کلام وحی با خدای خویش به راز و نیاز پرداختند.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، امسال مراسم معنوی و پرفیض شب‌های قدر در شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در جوار 55 بقعه متبرکه استان برگزار شد.
حجت الاسلام محمد کاروند افزود: برگزاری شب های قدر یکی از مهمترین برنامه های طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است و آئین های احیای شب های قدر با حضور 57 روحانی و مبلغ دینی در 55 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال شاخص ترین برنامه شب های قدر در حسینیه سیدالشهدا جوار گلزار شهدای باغ بهشت ، امامزاده عبدالله(ع) و شاهزاده حسین(ع) همدان برگزار شد تاکید کرد: حسینیه سیدالشهدا باغ بهشت همدان امسال به صورت ویژه برای برگزاری مراسم احیای شب قدر مورد استفاده قرار گرفت.
حجت الاسلام کاروند برگزاری برنامه جمع خوانی قرآن کریم با حضور و تلاوت یکی از قاریان مصری اعزامی به استان همدان به نام استاد «احمد شحات احمد سید» در حسینیه امام(ره) و آستان امامزاده عبدالله (ع) را از جمله برنامه های مهم برگزار شده در روز شهادت حضورت علی(ع ) برشمرد.
230 بقعه متبرکه در استان همدان زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه به طور رسمی ثبت شده است.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.