به گزارش ایرنا، عباس بیرامی عصر شنبه در نشست خبری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته 240 روستا در سطح استان مجهز به اینترنت پرسرعت شدند و بر اساس برنامه ریزی ها مقرر شده تا در سال 97 نیز 226 روستا به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند.
وی با بیان اینکه استان ایلام در حوزه ارتباطات از نظر آی ‌سی ‌تی ایلام یک استان کمتر برخوردار نیست، افزود: این استان در بین 6 استان برتر کشور در سرشماری اینترنتی و در بین 3 استان برتر در انتخابات بوده است.
به گفته بیرامی 50 درصد ترافیک بین‌الملل در زمان اربعین بدون یک دقیقه قطع تلفن از دستاوردهای حوزه‌ی ای تی سی در استان است.
مدیرکل ارتباطات فناوری اطلاعات تاکید کرد: دغدغه اصلی وزارت ارتباطات مبحث اشتغال است که برای تحقق این مهم مشاغل اینترنتی و کسب و کار اینترنتی نوپا در استان راه‌اندازی شده است.
بیرامی گفت: اپراتور ایرانسل در سال اینده 12 سایت را به جهت بهبود خدمت‌دهی راه‌اندازی خواهد کرد.

**440 کیلومتر به طول فیبر نوری استان ایلام اضافه می‌شود
مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام از افزایش چهار برابری ظرفیت فیبر نوری در استان خبر داد و گفت: ایجاد 13 ایستگاه‌ سیگنال رسانی زمینی برای صدا و سیما در سال 96 انجام شده که سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
رضا حسن بیگی با بیان اینکه ظرفیت شبکه انتقال شامل رادیویی و فیبر نوری یک هزار و 200 گیگابیت افزایش یافته است، تاکید کرد: 776 کیلومتر فیبر نوری در استان وجود داشت که امروز به بیش از یک هزار و 200 کیلومتر افزایش یافته است و پنج میلیون ترافیک خدمت‌رسانی امسال توسط پست استان ایلام انجام شد.
مدیرکل پست ایلام هم در این نشست گفت: امسال حدود پنج میلیون ترافیک خدمت ‌رسانی خدمت توسط پست این استان انجام شد که در بین استان های زاگرس نشین ایلام توانست رتبه اول را کسب کند.
هدایت فیلی از راه اندازی سرویس جدید پست فرودگاهی استان خبر داد و افزود: این شرکت رتبه اول خدمات کیفی و درآمد در سال 96 کسب کرد.
به گفته وی در حوزه‌ پیش ثبت‌نام تاکنون 75 درصد پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند در پست استان انجام شده است و شعب بانک های ایلام امسال یک هزار و 86 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد.
مدیر شعب پست بانک های ایلام نیز در این جلسه گفت: پست بانک ایلام دارای 9 شعبه مستقل شهری و 75 باجه روستایی و بانک تخصصی حوزه فناوری است.
فردین امیری خدمت رسانی به مناطق محروم را یکی از اولویت‌های پست بانک ایران دانست و افزود: پست بانک ایلام در مجموع یک هزار و 386 فقره تسهیلات با ارزش 269 میلیارد ریال در سال 96 پرداخت نموده است.

** راه اندازی 200 سایت تلفن همراه اول طی 2 سال گذشته در ایلام
مدیرعامل مخابرات ایلام هم در این نشست گفت: در ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید کل شماره تلفن‌های همراه 455 هزار بود که هم‌اکنون به 648 هزار شماره افرایش یافته است.
حشمت الله اسدی از فعال سازی 210 سایت 3G و 4G فعال در مدت یاد شده خبر داد و افزود: از مهر 95 تاکنون 200 سایت تلفن همراه ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: سطح نفوذ تلفن همراه در ابتدای دولت تدبیر و امید 83 درصد بود که امروز این میزان به 111 درصد رسیده است.
اسدی با بیان اینکه 100 درصد جاده‌های استان تحت پوشش تلفن همراه و 97 درصد جاده‌های فرعی تحت پوشش تلفن همراه است، ادامه داد: 50 درصد تلفن‌های خانگی در استان ایلام یعنی معادل 70 هزار فاقد کارکرد و استفاده هستند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام از راه اندازی وای فای شهری در آینده نزدیک در استان خبر داد و افزود: اینترنت پایدار و کیفی در ابتدای دولت 20 هزار پورت پرسرعت بود که اکنون 46 هزار پورت افزایش یافته است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.