به گزارش ایرنا، محمد علی اکبری روز شنبه در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نوآوری استان ایلام اظهار کرد: تاریخ این همایش به عنوان بزرگترین رویداد علمی استان ایلام پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه 97 در دانشگاه ایلام برگزار می شود.
وی با یادآوری اینکه اولین همایش بین المللی ریزگردها در دانشگاه چمران اهواز برگزار شده گفت: دانشگاه های متعددی متقاضی برای برگزاری دومین همایش بودند که از میان آنها دانشگاه ایلام مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
رئیس دانشگاه ایلام افزود: این همایش به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی و با حضور وزارتخانه های مختلف از جمله جهاد کشاورزی و همچنین معاونان رئیس جمهور و استانداران استان های همجوار ایلام با کشور عراق برگزار می شود.
علی اکبری تاکید کرد: در این همایش بزرگ 6کارگاه با حضور متخصصان ایلامی و غیر بومی به همت دانشگاه ایلام با موضوع ریزگردها برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی تمامی دستگاه های اجرایی این همایش به صورت بسیار مناسب و ارزنده برگزار شده و منجر به معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های استان ایلام شود.
به گزارش ایرنا، استان ایلام با 430 کیلومتر بیشترین مرز مشترک با کشور عراق را دارد و با سه استان دیالی، میسان و واسط عراق هم مرز است.
دانشگاه ایلام با 6 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.