به گزارش ایرنا، سردار نورعلی یاری روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 96 با چالش های متعددی روبرو بود که در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب ، هوشیاری مردم و آمادگی ارگان های مختلف و بویژه پلیس این بحران ها را با سلامت و موفقیت پشت سر گذاشت.
وی افزود: حادثه زلزله استان کرمانشاه یکی از بزرگترین مشکلات بود که پس لرزه های آن در ایلام نیز مشاهده شد و پلیس استان تلاش کرد با اعزام نیروهای کمکی به مناطق آسیب دیده به کمک مردم نیازمند بشتابد.
فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به وقوع اغتشاشات دی ماه سال جاری در برخی شهرهای کشور تاکید کرد: نیروی انتظامی در این عرصه نیز عزتمندانه و مقتدرانه وارد میدان شد و افتخار پلیس ست که در حالیکه در جریان این ناآرامی ها برخی نیروهای ناجا دچار آسیب شدند، ولی با کمترین هزینه ای برای مردم و حتی یک کشته در میان فریب خوردگان این مسائل نیز مدیریت شد.
سردار یاری اضافه کرد: ناجای استان در سال 96 تلاش کرد با بهره گیری از تمامی ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی خود در اقصی نقاط استان آرامش خیال و امنیت پایدار و محسوسی را برای عموم مردم به ارمغان بیاورد و در این مسیر نیز تا حد قابل قبولی توفیق داشت.
وی ادامه داد: مهم ترین اولویت پلیس در سال 96 ارتقاء امنیت اجتماعی بود که دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز به حساب می آمد و ناجای استان با همت تمامی یگان ها اجازه نداد زشتی ها و پلشتی ها و نارحتی های اجتماعی در این استان شکل گرفته و با اقتدار کامل و با رعایت رافت و عطوفت اسلامی به مسائل پیشرو برخورد کرد.
فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به برخی دستاوردهای حوزه انتظامی استان در سال 96 یادآور شد: کاهش 17 درصدی سرقت مسلحانه ، کاهش 51 درصدی سرقت به عنف و زورگیری ، کاهش هشت درصدی سرقت مغازه ، کاهش چهار درصدی سرقت اتومبیل ، کاهش هفت درصدی سرقت موتورسیکلت و چهار درصدی محتویات داخل خودرو از جمله موفقیت های پلیس در سال جاری بوده است.
سردار یاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت احشام نیز 13 درصد کاهش یافته است ولی در سرقت های خرد با افزایش هفت درصدی روبرو بوده ایم که عمده ترین دلیل آن را در مسائل اقتصادی و بویژه بیکاری باید جستجو کرد.
وی ادامه داد: امسال حدود 80 میلیارد ریال کالای قاچاق از مبادی ورودی استان شکف و ضبط شد، همچنین کشف تعداد زیادی سلاح غیر مجاز در استان نسبت به سال گذشته را داشتیم، مقابله با قاچاق سوخت از طریق مرز استان و افزایش چند درصدی کشف از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.
یاری افزود: کشف بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مواد محترقه و آتش زا در سال ۹۶ از دیگر اقدامات موثر این حوزه بوده است.
وی افزود: یکی از وظایف ما به عنوان ضابط دستگاه قضایی است که در این راستا تعداد پرونده های تشکیل شده ۵۹ هزار و ۱۳۸ پرونده قضایی بوده است، اجرای موثر بیش از ۵۹ هزار و ۳۱ حکم قضایی در راستای تحقق قضایی در سال ۹۶ انجام گرفته است.
وی گفت: در حوزه پلیس راهور اقدامی که در این راستا انجام گرفته تجهیزات فناوری های نوین است در طول این کمتر از ۲ سال در استان ناوگان خودرویی استان را نوسازی کردیم.
فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: امسال کاهش چشمگیر شرارت و چاقوکشی را داشتیم، نزدیک به ۳۳ مورد ارتکاب به قتل را در سطح استان رخ داده است که این موضوع بسیار نگران کننده است.
وی افزود: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی ۵ هزار و ۲۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که آلودگی های صوتی و آسایش و امنیت مردم را بر هم می روند توقیف شد.
وی تصریج کرد: ۳۳ مورد باند عمده تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شد، حدود یک هزار نفر از خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر نیز سال ۹۶ کشف شده است.
سردار یاری تصریح کرد: کشف ۳۹ هزار عدد قرص های روان گردان از دیگر اقدامات این حوزه در سال ۹۶ بود، کشف ۹۰ درصدی جرم در فضای مجازی که بیشترین جرم در حوزه فضای مجازی کلاهبرداری بوده است، در این راستا بیش از ۸۰۰ اقدام مجرمانه در فضای مجازی مربوط به استان های سراسر کشور را داشتیم.
وی گفت: امسال 25 هزار جلد گذرنامه در استان صادر شده است، 2 هزار و 628 محموله از استان ترانزیت شده ، روادید خروج از مرز به میزان 633 مورد صادر ، هفت هزار و 505 خودرو شماره گذاری و 9 هزارو 720 جلد گواهینامه جدید صادر شده است.
فرمانده انتظامی ایلام افزود: بیش از 193 هزار خودرو متخلف در استان ایلام امسال به دلیل مرتکیب شده تخلفات رانندگی اعمال قانون شدند و 2 هزار و 231 خودرو متخلف نیز به دلیل تخلفات حادثه ساز روانه پارکینگ شدند.
سردار یاری از افزایش پنج درصدی تلفات در حوادث جاده ای استان خبر داد و گفت: امسال حدود 100 نفر در جریان تصادفات جاده ای در این استان جان خود را از دست داده اند.
سردار یاری به عملکرد حوزه نظارت همگانی پلیس استان در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: 18 هزار و 741 مورد تماس با تلفن 197 استان برقرار شده که 68 درصد از عملکرد پلیس تقدیر کرده اند، ضمن اینکه 40 درصد شکایات از پلیس استان کاهش یافته است.
وی به برنامه های سال 97 پلیس استان ایلام اشاره کرد و تاکید کرد: شعار ایام نوروز پلیس ، شادی بهاری همراه با نظم و امنیت است.
سردار یاری اضافه کرد: 20 ایستگاه برای نظارت بر تفرجگاه ها و تامین امنیت مراکز تفریحی ، زیارتی بویژه در خروجی های شهرهای استان مستقر می شود.
فرمانده انتظامی ایلام گفت: طرح نوروزی پلیس از امروز 24 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 97 ادامه دارد و در این ایام تمامی یگان های ناجای استان ایلام در امده باش کاکل هستند تا امنیت و آسایش شهروندان را بطور کامل محقق کنند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.