به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده با اشاره به نقش 30 درصدی تصادفات رخ به رخ در نوروز سال گذشته گفت: تمامی تیم های پلیس راه، ایام نوروز در سطح محورهای مواصلاتی حضور فعال داشته و با تخلفات حادثه ساز که خط قرمز پلیس راه است، برخورد و نسبت به توقیف خودروهایی که حرکات مخاطره آمیز و حادثه ساز انجام می دهند، اقدام می کند.
وی تاکید کرد: وقوع تصادفات با علل فوق منحصر به راه های دوطرفه است که متاسفانه اینگونه تصادفات به علت برخورداری از سرعت بالای جاده ای مرگبارترین و شدیدترین حوادث رانندگی را به علت استهلاک انرژی دو نیروی مخالف در یکدیگر به دنبال دارد.
سرهنگ همتی زاده یادآور شد: به رانندگان توصیه می شود با توجه به ترافیک بالای وسایل نقلیه در ایام پایانی سال و ایام نوروز با رعایت صبر و حوصله و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند تا در این ایام شاهد حوادث دلخراش رانندگی در سطح جاده ها نباشیم.

** نامناسب بودن وضعیت معابرشهری برای حضور معلولین و جانبازان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: وضعیت معابر شهری ایلام برای حضور معلولان و جانبازان مناسب نیست.

سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: بر اساس برآوردهای آماری در ایران از هر یک هزار نفر حدود ۱۳ نفر در کشور یک نوع معلولیت دارند ، که این رقم در استان ایلام به دلیل مرزی بودن و جنگ هشت ساله به مراتب بیشتر از میانگین کشوری است.
وی ادامه داد: در اثر تصادفات جاده ای نیز سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان مصدوم می شوند که ۱۰ درصد از این افراد برای همیشه معلول و کارایی خود را از دست می دهند.
ناصری با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی در جهت کمک به افراد معلول و جانباز، بالا بردن خدمات و تسهیلات محیط شهری برای آنان است، افزود: برای دستیابی به محیط مناسب برای معلولان و جانبازان لازم است معابر به گونه ای طراحی شوند که معلول (جسمی -حرکتی ) به خوبی بتوانند به نقاط مختلف شهری دسترسی پیدا کنند.
وی تاکید کرد: مناسب سازی فضاهای شهری و پیاده رو ها برای معلولان و جانبازان می تواند زمینه حضور این افراد را فراهم و بسیاری از مشکلات این قشر را حل و از خانه نشین شدن آنان جلوگیری کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با ابراز تاسف از عملکرد برخی از رانندگان گفت: بسیاری از رانندگان بدون توجه به قوانین و مقررات اقدام به پارک وسیله نقلیه خود در محدوده تابلوی (محل توقف جانبازان ) می کنند که با این کارخود ، باعث تضییع حقوق جانبازان و مانع بهره مندی آنان از امتیازات در نظر گرفته شده در هسته مرکزی شهر می شوند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.