به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان افزود: برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی باید برنامه های متنوعی نسبت به گذشته برگزار شود که نیازمند نگاه بدیع و تازه از دریچه هنر به انقلاب اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب های جهان رویکردهای خاصی دارد که یکی از آنها توجه جایگاه هنر است و در اجرای برنامه ها باید نشاط آفرینی مورد تاکید قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی دستگاه ها از موازی کاری پرهیز کنند، افزود: با توجه به اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی باید متنوع تر و با نگاهی نو برگزار شوند.
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: رویکرد انقلاب اسلامی فرهنگی است و بی شک استفاده از ابزار هنر در ماندگاری خدمات نظام بسیار موثر خواهد بود.
نوذری همچنین با اشاره به اینکه آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در 19 فروردین ماه مصادف با شهادت شهید آوینی است بر بزرگداشت و معرفی این شخصیت هنرمند انقلاب اسلامی به نسل جوان تاکید کرد.
مدیر حوزه هنری استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی برای چهارمین دوره از 19 تا 27 فروردین سال آینده برگزار می شود، گفت: یکی از برنامه های این هفته اعلام به دستگاه های اجرایی استان برای تولید آثار فاخر با موضوع انقلاب اسلامی است تا در هفته هنر انقلاب اسلامی از آنها رونمایی شود.
محمدعلی قاسمی اضافه کرد: برای بزرگداشت چهارمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی ستادی با عضویت 14 دستگاه اجرایی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید، کتابخانه ها، کانون های مساجد و ... تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در هفته هنر انقلاب اسلامی همچنین از هنرمندانی که اثر فاخر در سطح ملی با موضوع انقلاب اسلامی داشته اند تجلیل بعمل خواهد آمد.
وی دیدار با خانواده شهدای هنرمند، غبارروبی از مزار شهدا با حضور هنرمندان، اردوی فرهنگی با حضور هنرمندان در قالب راهیان نور، نمایشگاه آثار تجسمی و عکس هنرمندان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی، مسابقه ادبی، هنری دانش آموزی و اکران فیلم با موضوع انقلاب را از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد.
در این نشست اعضا پیرامون برگزاری چهارمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی با هم بحث و تبادل نظر کردند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.