ذوالفقار مهدی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل شبکه آبرسانی به اراضی دشت عین خوش، پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب سد کنگیر و سامانه انتقال آب از سدهای کنگیر و دویرج به سد انحرافی نهر عنبر است.
وی در خصوص طرح آبیاری اراضی دشت عین خوش دهلران افزود: شبکه اصلی و کانال های انتقال آب در این طرح برای 11 هزار هکتار از زمین های منطقه اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: 92 کیلومتر از این طرح شبکه اصلی و 15 کیلومتر نیز کانال فرعی انتقال آب با دبی هشت مترمکعب بر ثانیه است.
مهدی زاده در مورد اعتبار این طرح نیز گفت: منابع مالی این طرح به مبلغ یک هزار میلیارد ریال توسط بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.
وی افزود: پروژه بعدی طرح ایستگاه پمپاژ، خط انتقال آب و شبکه فرعی سد کنگیر است که اجرای آن آب مورد نیاز یک هزار و 800 هکتار از اراضی منطقه را تامین کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام اضافه کرد: این طرح شامل یک واحد ایستگاه پمپاژ با دبی انتقال 2 مترمکعب آب در ثانیه و با ارتفاع 155 متر و 65 کیلومتر لوله گذاری و 12 ایستگاه فرعی انتقال است.
مهدی زاده یادآور شد: همچنین برای تامین برق این ایستگاه 25 کیلومتر خط انتقال برق ایجاد و در مجموع برای تکمیل کل پروژه 700 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
وی پروژه بعدی را طرح سامانه انتقال آب از سد کنگیر دویرج به سد انحرافی نهر عنبر با 420 میلیارد ریال هزینه ذکر کرد و گفت: در این پروژه 15 کیلومتر لوله گذاری انتقال آب ایجاد شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.