به گزارش ایرنا حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست بررسی طرح های مسکن و شهرسازی که در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد افزود: با توجه به اختلاف و فاصله توسعه نهاوند با سایر مناطق استان تلاش های زیادی صورت می گیرد تا این فاصله کمتر شود و از وزرا مجوز لازم برای اجرای طرحهای عمرانی دریافت می شود اما در سطح شهرستان به علت مشکل زمین معطل می مانند.
وی افزود: به منظور اجرای طرح های مختلف در سال گذشته مجوز اجرای پنج طرح از اعتبارات ملی دریافت شد اما اکنون چندین ماه است که به علت تخصیص ندادن زمین عملیات اجرایی آنها راکد مانده است.
وی ادامه داد: از جمله این طرحها یکی احداث ساختمان برای اداره تعزیرات و همچنین ایجاد فروشگاه اتکا در شهرستان است که از سال ها قبل منتظر زمین است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این مجوز احداث استخر و خانه سالمندان از سوی مسئولان مرتبط در سطح وزارتخانه دریافت شده اما پنج ماه است که همچنان منتظر اختصاص زمین از سوی اداره مسکن و شهرسازی است.
وی یکی دیگر از طرحهای عمرانی شهرستان را که همچنان اجرای آنها مشروط به اختصاص زمین است احداث خانه امید در نهاوند ذکر کرد و افزود: در سفر اخیر وزیر کار به نهاوند کلنگ احداث سرای امید در این شهرستان به زمین زده شد اما تاکنون زمین این طرح آماده نشده و 12 میلیارد ریال اعتبار آن بلوکه شده است.
بهرام نیا از طولانی شدن بهره برداری بخشی از جاده نهاوند به آورزمان انتقاد کرد و گفت: در سال گذشته با پیگیری های مستمر توانستیم جاده نهاوند به آورزمان را جزء طرحهای ملی قرار داده و برای آن ردیف اعتباری بگیریم در حالی که در گذشته این جاده ردیفی نداشت و اعتبارات به صورت قطره چکانی به آن تعلق می گرفت که انتظار این بود که بهسازی و چهار بانده کردن این طرح با سرعت انجام شود که بهره برداری از این جاده طولانی شد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از دریافت مجوز برای احداث بیش از 26 کیلومتر راه روستایی خبر داد و افزود: به منظور بهسازی چند راه روستایی و منطقه گردشگری سراب گیان مجوز لازم به مسافت 26 و چهار دهم کیلومتربا اعتبار 26 میلیارد و 400 میلیون ریال از وزارت راه و شهر سازی گرفته شد که برای عملیاتی کردن آن قول داده اند تا قبل از پایان سال جدید پیمانکار طرح مشخص و در ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آنها آغاز شود.
امام جمعه نهاوند نیز گفت: طولانی شدن طرح چهار بانده بخشی از جاده نهاوند به آورزمان از جمله انتقادی های مردم این شهرستان است که قرار بود تا اربعین گذشته تحویل شود اما روند آن طولانی شد.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: زیر گذر سه راهی شعبان در جاده نهاوند به بروجرد را از دیگر انتقادهای مردم ذکر کرد و گفت: این نقطه حادثه خیز در سالهای گذشته باعث مرگ افراد زیادی شده که قرار بود در آن زیر گذر احداث کنند اما همچنان اجرای این طرح سالهاست که معطل مانده است.
مدیرکل راه و شهر سازی استان همدان نیز در باره علت زیر بار ترافیک نرفتن برخی از جاده آورزمان گفت: با توجه به اینکه در گذشته دستگاه سازنده و بهره بردار یکی بود لذا کارها با سرعت بیشتری پیش می رفت که با جدا شدن اداره راهداری از راه شهر سازی کار تحویل طرح طولانی شده است.
فرهاد فرزانه گفت: به منظور آماده سازی 650 متر از این جاده قرار بود کار به شکل معمولی پیش رود اما من به منظور تسریع در اجرای طرح با مسئولیت خودم برای از بین بردن سنگها اقدام به انفجار از طریق دینامیت کردم.
وی ادامه داد: با توجه به انتظارات به جای مردم با وجود بدهکاری این اداره کل ما با پنج میلیارد ریال اعتبار اقدام به انجام این کار کردیم در حالیکه در گذشته که منابع مالی زیادتری وجود داشت در این خصوص اقدامی صورت نگرفته بود.
وی از جمله اقدامات انجام شده این اداره کل برای رفع برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح شهرستان وجود داشت بلا تکلیف بودن حدود 70 مغازه در بلوار امام حسین بود که با پیگیریهای صورت گرفته این مغازه ها تعیین تکلیف شد و ما توانستیم سند آنها را بگیریم که تا کنون یک مرحله به کارشناسی رفته است .
وی در ادامه با ارائه پیشنهاداتی برای تامین زمین طرحهای یاد شده که نیاز به تامین زمین دارند گفت: زمین های مورد نیاز برای ساختمان تعزیرات ، خانه امید ، استخر ، فروشگاه اتکا و سرای سالمندان تامین و پس از طی مراحل قانونی در اختیار دستگاههای مربوطه قرار گیرد.
جاده نهاوند آورزمان یکی از جاده های حادثه خیز این شهرستان است که با توجه به حجم بالای ترافیک سالانه تصادفات زیادی در آن رخ می دهد در حال حاضر بخشی از ورودی این محور به نهاوند تعریض و نیوجرسی نیز در آن نصب شده است ضمن اینکه کار تعریض و چهار بانده کردن جاده در بخشهای دیگر نیز در دست اقدام است.
در حال حاضر 490 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 70 کیلومتر راه اصلی و برون شهری در نهاوند وجود دارد .
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 185 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.