به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آئین افتتاح 37 هزار هکتار از شبکه های فرعی آبیاری و ذهکشی استان ایلام با حضور معاون اول ریاست جمهوری اظهار کرد: در مجموع 80 هزار هکتار طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام 37 هزار هکتار آن آماده بهره برداری شده و 9 هزار هکتار دیگر در فاز دوم در حال اجرا است.
وی افزود: با اجرای این طرح ها سطح زیرکشت اراضی استان ایلام از 70 هزار هکتار کنونی به به 174 هزار هکتار می رسد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: درحوزه بیابان زدایی نیز100 کیلومتر بادشکن، 23 هزار هکتار طرح های آبخیزداری، 670 کیلومتر کاشت نهال در حاشیه جاده ها، یک هزار هکتار مالچ پاشی در مهران تاکنون اجرا شده است.
وی گفت: برای سال آینده نیز یک هزار و500 هکتار مالچ پاشی،50 هزار اصله گل محمدی، کاشت2 میلیون اصله نهال مقاوم در بیابان ها و ارسال600 هزاراصله نهال برای استان واسط عراق به منظور کاشت در بیابان ها و حاشیه جاده های این استان در دستور کار استان قرار دارد.
وی یادآور شد: برخی اراضی کشاورزی استان در مسیر انتقال آب قرار دارند اما آب برای آنها تخصیص نیافته که باید با اجرای طرح های آبیاری و زهکشی مشکلات در استان وجود دارد وزارت نیرو آب مورد نیاز این اراضی را تامین کند.
استاندار ایلام تاکید کرد: شهرستان های مهران و دهلران به مدد حمایت دولت در مسیر توسعه هستند که امید است با ایجاد منطقه آزاد مهران و راه اندازی مرزچیلات دهلران روند توسعه این مناطق شتاب بیشتری بگیرد.
وی از مسئولان ارشد کشوری خواست، ظرفیت ها، منابع، مشکلات، نیازها و راه های توسعه استان ایلام در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، انرژی، ... به صورت ویژه در هیات دولت یا ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و بررسی شود.
استان ایلام امروز میزبان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزیرجهاد کشاورزی است.
خبرنگار: زهرا موسوی، حسن کهزادیان **انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6034/7172- 6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.