علی زینی وند روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح ها شامل نیروگاه تابان و نیروگاه خورشیدی نوآتیه شهرستان اشکذر و نیروگاه سرو اردکان و کارخانه فولاد یک میلیون تنی چادرملو است.
وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی تابان با ظرفیت 484 مگاوات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در محدوده شهرستان اشکذر در سفر معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود.
معاون استانداری یزد با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی نوآتیه که با 500 میلیارد ریال آماده افتتاح است، یادآور شد: این نیروگاه به‌ صورت خرید تضمینی 20 ساله به میزان 10 مگاوات و ظرفیت تولید 18.5 میلیون کیلووات ساعت در سال در اشکذر احداث شد.
زینی وند، اظهار کرد: در سفر جهانگیری، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی سرو (چادرملو اردکان) به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت اسمی این نیروگاه 492 مگاوات برق ساعت است که زمینه اشتغال 100 نفر را ایجاد می کند.
زینی وند گفت: فولاد چادرملو نیز با ظرفیت تولید 950هزار تن سالانه و سرمایه گذاری 886 میلیارد تومان در این سفر به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال 600 نفر فراهم خواهد شد.
وزیران نیرو ، صنعت و معدن و تجارت ، دادگستری، همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی ، معاون اول رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.
در دهه فجر امسال در مجموع 635 پروژه با 22هزار میلیارد ریال در حوزه های عمرانی، انرژی، مخابراتی، کشاورزی، صنعتی ، گردشگری، فرهنگی، بهداشتی و دامداری در استان یزد به بهره‌ برداری می رسد که با بهره برداری از این پروژه ها زمینه اشتغال سه هزار نفر و 192 نفر ایجاد خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه به استان یزد علاوه بر شرکت در آیین بهره برداری از طرح های یادشده، از چند طرح عمرانی و تولیدی بازدید می کند و در شورای اداری استان نیز حضور می یابد.
1968/2047 خبرنگار: محمودرضا رحمانی* * انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.