به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست راه اندازی سامانه ملی پایش کسب و کار 'دادور' اظهار کرد: استان ایلام از نظام و دولت مطالبه دارد و باید به این خواسته های مردم این استان توجه شود.
وی از مدیران خواست با حذف بروکراسی اداری با چابکی پیگیر امورات مردم شوند و از مراجعه متعدد افراد بکاهند، درک قوی مدیران، تعهد کاری و احساس مسئولیت آنها نسبت به فرزندان ایلام از دیگر مطالبات بحق مردم و مراجعین دستگاه های دولتی است.
استاندار ایلام تاکید کرد: اکنون بیکاری ، درآمد و هزینه مردم به پاشنه آشیل نظام و دولت مبدل شده و بیکاری و سرگردانی جوانان تحصیل کرده به دغدغه بزرگی برای مسئولان مبدل شده است.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: بزرگان نباید خود را به مسایل حاشیه ای مشغول کرده و مشغول خنثی کردن همدیگر شوند، باید بتوانند با همگرایی در جهت رفع مشکل مردم گام بردارند.
وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی سامانه ملی کسب و کار در استان گفت: باید همه تلاش کنیم زمینه را برای حضور جوانان در بخش های خصوصی و سرمایه گذاری فراهم کنیم و از سنگ اندازی پیش پای آنان پرهیز کنیم.
وی افزود: بروکراسی اداری مردم را در تنگنا قرار داده و مدیران برخی دستگاه ها به مطالبات مردم پاسخگو ‌نیستند که این امر قابل اغماض نیست.
وی تاکید کرد: بروکراسی اداری باید کاسته شود و مدیران به دقت پیگیر مسایل مردم و رفع آن شوند.

**معاون اقتصادی استاندار ایلام: بروکراسی اداری یکی از موانع اصلی سرمایه گذاری در کشور است

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: بروکراسی اداری یکی از موانع اضلی توسعه سرمایه گذاری در استان و کشور است.
ایوب درویشی اظهار کرد: بستر توسعه کشور همین نظام اداری است، بدون شک ناکارآمدی در این نظام موجب نارسایی نظام می شود‌.
وی ادامه داد: در نظام اداری همگام با پیشرفت های دنیا پیش نرفته ایم و برنامه تحول اداری و نقشه راه تحول اداری یکی از الزامات است که باید در راستای تحول و بهینه سازی نظام اداری تلاش کنیم.
معاون استاندار ایلام افزود: اقتصاد مقاومتی الزاماتی برای تغییر و تحول در نظر گرفته که هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات باید وجود داشته باشد.
درویشی تاکید کرد: استفاده از روش های الکترونیکی و راه اندازی سامانه ملی بهبود فضای کسب و کار در بهبود بخشیدن به فضای اقتصادی کشور و تسهیل امور فعالان اقتصادی موثر است.
وی از دستگاه های متولی خواست که دقت نظر ویژه ای داشته باشند در بخش هایی که از شاخص های اقتصادی عقب هستند بتوانند جبران کنند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان گفت: راه اندازی این سامانه به صورت ملموس خروجی ایجاد اشتغال در استان را مشخص می کند.
درویشی به بخش شکایات سامانه دادور اشاره کرد و گفت: در این بخش افراد به راحتی می توانند شکایات خود را ثبت و پیگیر خواسته های بحق خود شوند و مراجع رسیدگی به ترتیب دستگاه مربوطه، استاندار و شورای رقابت است.
وی ابراز امیدواری کرد که کاربران دستگاه های اجرای با فعال کردن سامانه ملی پایش کسب و کار در استان با جدیت نسبت به ثبت و پیگیری کار مراجعین الکترونیکی اقدام کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام نیز در این نشست به ضرورت اجرای سامانه ملی پایش کسب و کار در استان پرداخت و گفت: استان ایلام جزو شش استان اول کشور است که این سامانه در آن راه اندازی شده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.