به گزارش ایرنا، سید حسینعلی موسوی روز یکشنبه در جریان بازدید معاون بازرگانی حوزه هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور از مرز چیلات اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرزی چیلات از مطالبات مردم است و با توجه با بازدید مدیریت ارشد استان از این مرز و دستورات لازم برای تکمیل زیرساخت های آب، برق، فیبرنوری و راه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به 220 کیلومتر مرز مشترک دهلران با کشور عراق و استفاده از این فرصت برای رونق اقتصادی و معیشت مردم افزود: از 28 کیلومتر مسیر دسترسی به این بازارچه تاکنون 13 کیلومتر آسفالت شده و پنج کیلومتر دیگر نیز در حال آسفالت است و 80 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن هزینه می شود.
فرماندار دهلران تاکید کرد: در خصوص تامین آب بازارچه نیز مطالعات انجام شده و نیاز به 23 کیلومتر خط انتقال و حفر یک حلقه چاه و 2 مخزن است که 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تاکنون هفت میلیارد ریال بابت مطالعات آن هزینه شده است.
موسوی گفت: فیبر نوری در محل بازارچه مهیاست و برای تکمیل و گسترش آن مجوزها از وزارت ارتباطات اخذ شده که برای تکمیل و گسترش آن 50میلیارد ریال برآورد شده است.
فرماندار دهلران گفت: از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان 27 میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازارچه لحاظ شده که با توجه به تکمیل زیرساخت ها این رقم کافی نیست و در مجموع 50 میلیارد ریال برای تامین آب، 70 میلیارد ریال برای راه دسترسی و 50 میلیارد ریال نیز برای فیبرنوری نیاز است که در مجموع 170 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت ها نیاز است و بدنبال هستیم با کمک از منابع ملی تامین کنیم.
امام جمعه دهلران نیز گفت: فعالیت های چشمگیری در مرز چیلات در حال انجام است که نوید گشایش این مرز تا قبل از اربعین سال آینده دارد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به پیوند 2 ملت ایران و عراق افزود: این مرز می تواند در مستحکم شدن پیوندهای مذهبی و مراودات تجاری و شکوفایی منطقه تاثیر فراوان داشته باشد.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.