ایرج شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضا و ادارات ستاد بحران مهاباد در آمادگی کامل هستند و در اولین ساعات پس از تشکیل این ستاد تدابیر لازم برای کمک رسانی و آمادگی لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات اساسی در پس لرزه های احتمالی در شهرستان اندیشیده شد.
وی با اشاره به اینکه پمپ بنزین های شهرستان مجهز به سوخت اضطراری شدند، 52 نانوایی در مواقع اضطراری با سیستم دوگانه و همزمان با برق، نان مورد نیاز مردم را تامین می کنند.
وی گفت: سیستم متمرکز بی سیم در ستاد بحران نیز قابلیت استفاده داشته و برای شرایط غیرعادی آمادگی وجود دارد.
وی همچنین در خصوص امدادرسانی اظهار کرد: ارسال یک دستگاه آمبولانس با نفرات و تجهیزات کامل، تیم پنج نفره اسکان اضطراری، 2 دستگاه تانکر آب کمک هایی بوده که از مهاباد به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
فرماندار مهاباد همچنین از آمادگی پایگاه انتقال خون برای خون گیری و ارسال خون به مردم آسیب دیده از زلزله خبر داد و افزود: امروز تاکنون بیش از 50 نفر خون اهدا کرده اند.
شجاعی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در مواقع بحران و نقش رسانه ها در این ارتباط، گفت: رسانه ها بازوی اصلی خبررسانی و امدادرسانی هستند.
شجاعی همچنین جان باختن تعدادی از هموطنان زلزله زده در مناطق مرزی ایران و عراق را تسلیت گفت.
اسعد خضری فرماندار شهرستان اشنویه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: تیم اسکان اضطراری و آواربرداری هلال احمر شهرستان اشنویه بامداد امروز برای امدادرسانی به زلزله زدگان با یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه خودروی پیکاب هلال احمر عازم این مناطق شدند.
شب گذشته /یکشنبه/ در منطقه مرزی ایران و عراق زلزله ای به بزرگی 7.2 ریشتر به وقوع پیوست که در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی به خصوص شهرستان های جنوبی استان احساس شد.
مصدوم شدن هفت نفر در شهرستان سردشت و ترک خوردگی جدی برخی از ساختمان های شهرستان های جنوب آذربایجان غربی از جمله خسارت های جانی و مالی زلزله منطقه مرزی ایران و عراق است.
قطع شدن برق در تعدادی از روستاهای شهرستان مهاباد که پس از ساعتی برقرار شد از دیگر تبعات زلزله شب گذشته بوده است.
در پی این زمین لرزه، شهرستان های غربی استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب بیشترین خسارت را داشته اند.
3093/2093 ** خبر: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.