رحمان مومن پور، رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعزام در ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد امروز انجام شد و در صورت نیاز و درخواست مناطق زلزله زده اعزام ها ادامه می یابد.
رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز گفت: چهار آمبولانس از شهرهای مهاباد، بوکان، میاندوآب و پیرانشهر با هشت نفر کارشناس امداد و نجات به مناطق وقوع حادثه اعزام شدند.
سامرند مرزنگ ادامه داد: خوشبختانه در خصوص زخمی یا مجروح شدن شهروندان مهابادی و مناطق روستایی این شهرستان در اثر زلزله شب گذشته نیز هیچ گزارشی نرسیده است.
رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد نیز اظهار کرد: پایگاه انتقال خون این شهرستان در صورت درخواست مسئولان، آمادگی ارسال همه گروه های خونی را به مناطق زلزله زده را دارد.
داود نصر ارکان افزود: استقبال اهداء کنندگان از لحظه وقوع زمین لرزه خوب است و امروز بیش از 50 نفر خون اهدا کرده اند.
رئیس اداره آموزش و پرورش مهاباد نیز با اشاره به دایر بودن مدارس این شهر در همه پایه ها، گفت: تاکنون هیچ گونه تخریب یا خسارت احتمالی به مدارس روستایی و شهری گزارش نشده است.

** آمادگی فرمانداران جنوب آذربایجان غربی در اطلاع رسانی از منابع رسمی
بیشتر فرمانداران جنوب آذربایجان غربی پس از وقوع زلزله تا پاسی از شب پاسخگو بودند و در امر اطلاع رسانی گام برداشتند که حاصل آن انعکاس دقیق میزان خسارت های جانی و مالی در خبرگزاری های متعبر بود اما خبرنگار ایرنا از شب گذشته موفق به گفت و گو با فرماندار مهاباد نشده است.
تماس های پی در پی و مراجعه حضوری امروز صبح خبرنگار ایرنا نیز پس حدود 20 دقیقه انتظار کار به جایی نبرده و این در حالی است که روابط عمومی فرمانداری مهاباد از طریق کانال های غیررسمی به اطلاع رسانی اقدام کرده است.
شب گذشته /یکشنبه/ در منطقه مرزی ایران و عراق زلزله ای به بزرگی 7.2 ریشتر به وقوع پیوست که در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی به خصوص شهرستان های جنوبی استان احساس شد.
مصدوم شدن هفت نفر در شهرستان سردشت و ترک خوردگی جدی برخی از ساختمان های شهرستان های جنوب آذربایجان غربی از جمله خسارت های جانی و مالی زلزله منطقه مرزی ایران و عراق است.
قطع شدن برق در تعدادی از روستاهای شهرستان مهاباد که پس از ساعتی برقرار شد از دیگر تبعات زلزله شب گذشته بوده است.
در پی این زمین لرزه، شهرستان های غربی استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب بیشترین خسارت را داشته اند.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.