داراب بیرانوندی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ایوان با هدف جمع آوری و تصفیه فاضلاب خانگی ، جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی و همچنین ارتقا سطح بهداشت عمومی صورت می گیرد و بازیافت حدود 150 لیتر در شبانه روز برای مصارف صنعتی و کشاورزی انجام می گیرد.
وی تاکید کرد: برای ایجاد تصفیه خانه شهر ایوان قراردادی به ارزش 243 میلیارد ریال توسط این شرکت با شرکت ایلام بارو منعقد شده که در صورت بهره برداری 48 هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار می گیرند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه کرد: در صورت بهره برداری از این طرح ضمن ارتقا بهداشت عمومی این شهرستان بیش از 120 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست شهر ایوان از پساب فاضلاب تصفیه شده می توانند استفاده کنند و پیش بینی می شود این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی همچنین از پیشرفت 60 درصدی شبکه فاضلاب شهر ایوان خبر داد و افزود: طول کل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر ایوان بیش از 75 کیلومتر است که تاکنون بیش از 43 کیلومتر آن اجرا و 60 درصد مناطق شهر را تحت پوشش قرار داده است.
وی گفت: کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های ملکشاهی و آبدانان نیز به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز می شود.
هم اکنون پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، آبدانان، دهلران، دره شهر و مهران بصورت فعال در استان ایلام وجود دارد و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود 130 کیلومتر شبکه فاضلاب در این استان احداث شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.