به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی در پیامی سالروز عملیات آزادی سازی میمک را گرامی داشت.
در این پیام آمده است: نوزدهم دیماه سالروز عملیات آزادسازی «میمک» یادآور هنرنمایی نیروهای مردمی و عشایر در کنار ارتش ، سپاه و ژاندارمری است که نخستین عملیات پیروزمند ایران در جنگ تحمیلی رقم خورد .
نیروهای مردمی و عشایر با وجود ضعف تجهیزات و آموزش ، ضمن توقف دشمن توانستند روحیه مثبت و امیدواری را در بین مردم و نیروهای نظامی ایران به وجود آورند .
مردم ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس با همدلی ، وحدت ، ایمان ، شور و عشق پا در میادین جنگ گذاشتند و حماسه های درخشانی را در تاریخ ایران اسلامی آفریدند .
عشایر قهرمان ایلام ، امروز سرافرازند و بر خود می بالند که در مصاف با دشمن بی رحم و متجاوز ، جهاد را بر خود واجب دانسته به مردانگی ایستاده و حماسه ی حماسه غرور آفرین فتح میمک را به وجود آوردند ، حماسه ای که سرآغاز پیروزی ایران در عملیات ها شد .
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی و بخصوص شهدای عملیات آزادسازی میمک سالروز این حماسه را به تمام هم میهنان عزیزم به خصوص مردم گرانقدر استان ایلام تبریک عرض می نمایم.
عملیات مهم و استراتژیک بازپس‌گیری میمک، اولین عملیات نظامی در تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی محسوب می‌شود که با فداکاری‌ها و رشادت‌های مردمی ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ دی ماه ۵۹ به اولین پیروزی رزمندگان اسلام منجر شد و حدود 200 کیلومتر از خاک سرزمینی ایران اسلامی از تصرف دشمن بعثی خارج شد.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.