به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا؛ سنگر، لباس های خاکی، چفیه و سیم خاردار مهم ترین بخش تزئینی این مراسم بود که چشم ها و ذهن ها را به سمت خود روانه می کرد.
در گوشه ای از این مراسم حلقه های اشک فرزند شهید نظرم را به سمت خود جلب می کند، نزدیک می شوم تا از احساسش بشنوم، اما فقط اشک و آه را در پاسخ به سوالم هدیه می کند.
پدران شهید، آسمانی شدند و از آنها تنها پلاک و یک تابلوی گرد و غبار گرفته عکسشان باقی ماند تا تسلای دل فرزندان شان شود.
اسفندیار قنبری همان پدر شهیدی است که در ردیف اول این مراسم نشسته است و در نگاه هایش یک دنیا حرف نگفته موج می زند، وی در رابطه با احساس مسئولیت جوانان در دوران جنگ تحمیلی می گوید: فرزندان این مرز و بوم با ایمان حقیقی به نهضت امام خمینی (ره) پا در کاب ولایت گذاشتند تا ما در آرامش و امنیت باشیم.
وی اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی ارتش، بسیج، سپاه و نیروهای مردمی برای یک هدف واحد رفتند و به همین جهت پیروزی نهایی نصیب رزمندگان ایران اسلامی شد.
وی اظهار کرد: از جوانان امروز انتظار می رود آرمان های جوانان دیروز را فراموش نکنند تا انقلاب اسلامی ایران مسیر اعتلای خود را طی کند.
شهرام دولت ترکپور از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: شهیدان همان دلاورمردان عرصه های مقاومت و ایثار هستند که بر روی تمامی آرزوهای کوچک و بزرگ خود پا نهاده و وارد میدان جهاد شدند.
وی با تبریک به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نیروهای ارتش در هشت سال دفاع مقدس پا به پای دیگر نیروهای مسلح از کیان این مملکت دفاع کردند و از رشادت ها و ایثارگری های آنها باید برای نسل جوان گفته شود.
پیش از آغاز مراسم نماهنگی به یاد شهدای مدافع حرم برای حاضران با نوای (از شام بلا شهید آوردند، با سوز و نوا شهید آوردند، سوی شهر ما شهید آوردند) پخش شد تا دل ها و جان ها به یاد پدران آسمانی صیقل یابد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا نیز در این آئین گفت: جنگ تحمیلی از جنگ های نادر در طول تاریخ است که در آن با رشادت و فداکاری شهدا، حتی یک وجب از خاک وطن اسلامی به دست دشمن نیفتاد و دفاع مقدس یادمانی شد از دفاع از دین و سرزمین و این فداکاری تا ابد ستودنی است.
حجت الاسلام اصغر ابراهیمی از شهدا به عنوان رهروان راستین ائمه اطهار (ع) نام برد و گفت: در تمام ایام باید از مقام شامخ پدران آسمانی و پدران والامقام شهدا که در تقویت، تعالی و عروج مردان آسمانی نقشی بی‌بدیل و کم نظیر ایفا کرده‌اند، تقدیر شود.
وی ارج نهادن به خانواده شهدا را امری معروف و پسندیده دانست و خاطرنشان کرد: در این روز بستری مهیا شده تا با یاد کردن شهدای ارتش بر کرامت و بزرگی آنها صحه بگذاریم.
مداحی و قرائت نامه ای به شهید از بخش های دیگر این آئین بود.
29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.