به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا شعبانی روز شنبه در آئین گرامیداشت 9 دی در ایلام اظهار کرد: اهل فتنه با بهانه تقلب و ایجاد آشوب اصول، ارزش ها، خطوط قرمز، ساختارها و شاخص های انقلاب را نشانه رفتند و به فرموده رهبری سران فتنه با فعالیت های نابخردانه خود نظام را تا لبه پرتگاه کشانده و موجب امیدواری دشمنان شدند.
وی افزود: این جریان با اقدام های نابجای خود باعث حرمت شکنی های مختلف در سال 88 شده که مهمترین واقعه بی حرمتی به واقعه عاشورا ، حمله به عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و ایجاد ناآرامی و آشوب در سطح جامعه بود، حتی حرمت رنگ سبز علوی و فاطمی را نیز شکستند.
شعبانی یادآور شد: اما حضور با بصیرت و هوشمندانه مردم در آن سال و بویژه در 9 دی و بعد از حوادث روز عاشورا پرونده فعالیت های سران فتنه را بست و بر دهان سران این جریان و حامیان داخلی و خارجی آنها مشتی محکم زدند.
وی گفت: مردم همیشه و در برهه های حساس انقلاب با حضور در صحنه وفاداری خود به انقلاب و ارزش های دین را نشان داده اند و این ولایت مداری مردم حاصل خون شهدای گرانقدر و مجاهدت عالمان دین است.
جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع) تاکید کرد: برخی از مسئولان باید مواضع و جایگاه خود را در مورد حوادث سال 88 روشن کنند و از مردم با بصیرت و آگاه و انقلابی تاسی گرفته و همچون اقشار مختلف ملت همواره از آرمان های انقلاب و نظام دفاع کنند.
شعبانی افزود: ایران اسلامی از همان بدو تشکیل تاکنون دارای حرکت های پیش رونده و پیش برنده بوده و با وجود مشکلات داخلی و خارجی و با توجه به موقعیت خاص خود توانسته جایگاهی مستحکم در بین کشورهای منطقه ایجاد کند.
وی گفت: کشورهای عراق، سوریه، یمن و حزب الله لبنان در مبارزات خود از ایران اسلامی تاسی گرفته اند و به اعتراف سران کشورهای عراق و سوریه فرماندهان و رزمندگان ایرانی بیشترین و اصلی ترین نقش را در نابودی داعش ایفا کرده اند.
جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع) تاکید کرد: آمریکا، اسرائیل، عربستان و حامیان آنها شاهد پیروزی های پی در پی و اقتدار ایران اسلامی و سپاه در منطقه بوده و هیچگاه به زیر سلطه دشمنان نمی روند و در همه حال برای مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومان آماده هستند.
شعبانی با بیان اینکه کشورهای اسلامی نباید مرعوب استکبار جهانی شوند، گفت: باید دنیای کنونی با محوریت جهان اسلام آبستن بک نظم و امنیت جهانی شود و این در سایه اتحاد و همبستگی کشورهای مسلمان و بیداری اسلامی امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: ایران با وجود تحریم ها، فشارهای بین المللی و کارشکنی های آمریکا و حامیانش از قدرت نظامی و موقعیت مناسبی برخوردار است که از این قدرت تنها برای دفاع از منایع ملی و ارزش های دینی بهره گیری می کند و برخلاف آمریکا یک کشور متجاوز به دیگر ممالک نیست.
به گزارش ایرنا، آئین گرامیداشت 9 دی در مقابل مسجد جامع شهر ایلام و با حضور جمع پرشور و ولایت مدار ایلام و همزمان با سراسر کشور برگزار شد و قرائت بیاینه، آتش زدن پرچم امریکا و اسرائیل و سردادن شعارهایی چون مرگ بر فتنه گر، مرگ بر اسرائیل و آمریکا از سران فتنه 88 برائت جسته و این روز را گرامی داشتند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.