مرتضی دارایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارکنان این شرکت طی سه روز ضمن بازدید از تمامی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، طرح آمارگیری این واحدها را اجرا کردند.
وی افزود: در سال های اخیر اعتماد و حس همکاری مناسبی بین واحدهای تولیدی به‌ عنوان بخش خصوصی و بخش دولتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت های صنعتی ایلام یادآور شد: آمار و اطلاعات به ‌دست آمده در این طرح از خود اظهاری واحدهای صنعتی است و با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای هر واحد صنعتی شناسنامه آماری تهیه و تدوین می‌ شود.
دارایی با بیان اینکه داشتن اطلاعات جدید و بروز یکی از ابزارهای برنامه ریزی و اجرای سیاست‌های حمایتی دولت است، گفت: هدف از اجرای طرح آمارگیری از واحدهای صنعتی، تهیه اطلاعات مناسب و قابل اتکا از ویژگی های واحدهای تولیدی برای برنامه ریزی توسعه صنعتی و اتخاذ سیاست های اقتصادی و ارزیابی نتایج حاصل شده از اجرای برنامه های توسعه صنعتی و اعمال سیاست های اقتصاد است.
وی افزود: با اجرای این طرح اطلاعاتی در زمینه محاسبه مواد اولیه، تولیدات، تعداد کارکنان، شاخص های محیط زیست، بهداشت و ایمنی، چالش‌های محیط کسب و کار، حامل‌های انرژی، شاخص‌های تحقیق و توسعه، وضعیت فناوری‌های اطلاعاتی، اموال سرمایه‌ای کارگاه و موارد دیگر جمع آوری می‌شود.
وی اضافه کرد: جامعه آماری این طرح شامل تمام واحدهای صنعتی و طرح های نیمه تمام واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان است و با توجه به اهمیت تولید در توسعه اقتصادی کشور، در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق دو چندان می شود.
طی برنامه ای سه روزه آمارگیری از تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی فعال استان ایلام توسط شرکت شهرک های صنعتی ایلام انجام گرفت.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی و برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق که بشدت به انواع کالا و خدمات ایران نیازمند است از استان های بکر و آماده سرمایه گذاری است.
به گزارش ایرنا، 523 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد آن معادل 33 درصد نیمه فعال و یا تعطیل است.
تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان ایلام به ترتیب 144و 43 واحد است که برای اجرا و بهره برداری آنها با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل ایلام با سرمایه گذاری هزار و 302 میلیارد ریال قابل احیا، فعال سازی دوباره و برگشت به چرخه کار و تولید است.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.