به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه های نماز جمعه دهلران اظهار کرد: نهم دی ماه روز پیوند امت و امامت و ولایت است و امت همیشه در صحنه ایران اسلامی در این روز مشت محکمی به دهان دشمنان زدند.
وی به نقش فتنه گران در این روز برای بیگانگان و دشمنان اشاره و افزود: فتنه گران در این روز با فرماندهی رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا برای نابودی اصل اسلام آمدند.
موسوی با اشاره به شعار نه شرقی نه غربی و جمهوری ایرانی فتنه گران ،گفت: آنها می خواستند مثل طاغوت و رضاخان اسلام را از امت بگیرند که با هوشیاری رهبری و امت همیشه در صحنه شکست خوردند و تابوت آنها با میخ بسته شد.
امام جمعه دهلران با اشاره به اهانت فتنه گران به تمثال امام امت و رهبری و حمله به عزاداران افزود: امروز نیز عده ای حاضر به پذیرش نهم دی ماه نیستند ولی آحاد مردم با حضور در مراسم نهم دی ماه از ارزش ها، آرمان های امام و انقلاب و شهدا دفاع خواهند کرد.
خطیب جمعه دهلران با اشاره به میلاد امام حسن عسکری(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: این امام همام در سن 8 سالگی به امامت رسید و در سن 28 سالگی شهید شد و این امام بزرگوار درد و رنج های زندان را تحمل کرد.
موسوی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس نماز در بندرعباس گفت: نماز از موضوعات مهم دینی است که همه باید به آن اهتمام داشته باشند.
خطیب این هفته دهلران هفتم دی ماه روز نهضت سوادآموزی را یادآور شد و گفت: برای ریشه کنی بیسوادی همت مردم و مسئولان نیاز است.
وی به مشکلات راه های مواصلاتی شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: مسیر دهلران به اندیشمک و مهران و پهله و میمه نیازمند توجه مسئولان کشوری و استانی هستند و امیدواریم با توجه به تردد زائران از این مسیر زیرساخت های جاده ای شهرستان ویژه دیده شوند و با توجه به نگاه و عمل انقلابی و جهادی استاندار ایلام مسئولان در این امر کوتاهی نکنند.
موسوی توجه به گلزار شهدا و مسیر های ارتباطی قبرستان ها را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: سر و سامان دادن به قبرستان چهار طاقی برای تسهیل در تردد مردم مد نظر متولیان باشد.
وی به زلزله های اخیر نیز اشاره و بر ضرورت مدیریت بحران توسط مسئولان تاکید کرد و گفت: مدیریت بحران منجر به کاهش آسیب های جانی و مالی خواهد شد ضمن اینکه مردم باید به شایعات در خصوص زلزله توجه نکنند و خونسردی خود را حفظ کنند.
امام جمعه دهلران به برخی سنت های ناروار در مراسمات عروسی و عزاداری در شهرستان نیز اشاره و افزود: امیدواریم متنفذین، بزرگان و معتمدین در هر منطقه ای نقش خود را در برداشتن سنت های غلط ایفا کنند تا شاهد حوادث ناگوار در چنین مواقعی نباشیم.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.