مهرانگیز جلیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان پس از مقطع متوسطه اول باید انتخاب رشته و در رشته های مختلف تحصیل کنند، امکان تشکیل مدارس برای آنها به علت تعداد پایین در هر رشته این مناطق وجود ندارد.
وی ادامه داد: عمده این دانش آموزان پس از پایان مقطع متوسطه اول برای ادامه تحصیل به روستاها عزیمت و تحصیل را پیگیری می کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام مجموع مدارس عشایری این استان را 197 مدرسه عنوان کرد که از این تعداد 59 مدرسه در کانکس و 22 مدرسه در چادر تشکیل و مابقی ساختمان هستند.
جلیلیان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بیش از 2 هزار و 600 دانش آموز در این مدارس جذب شده که از این تعداد 48 درصد دختر و 52 درصد پسر هستند، گفت: از از این تعداد 10 مدرسه 2 دانش آموز دارد.
به گفته جلیلیان، از مجموع مدارس عشایری استان پنج مدرسه متوسطه اول بوده که در زرین آباد، مهران، ایوان و هلیلان دایر و 2 مدرسه نیز بصورت شبانه روزی متوسطه اول و دوم در چوار و ماژین فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: این دانش آموزان بصورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش های تحصیلی این اداره کل قرار می گیرند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: عمده آمار دانش آموزان عشایری استان ایلام مربوط به مناطق هلیلان، مهران، دهلران و ملکشاهی است و برای تحصیل آنها تنها از فرهنگیان آموزش و پرورش استفاده می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام روند پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر این استان را در سال تحصیلی جاری مطلوب ارزیابی کرد و تعداد معلمان این مناطق را 250 نفر برشمرد.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.