به گزارش ایرنا، سید کمال الدین میرجعفریان روز سه شنبه در نشست کارگروه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالاها(مصالح ساختمانی) استان ایلام اظهار کرد: رعایت استانداردهای لازم در بکارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در طرح های ساختمانی و عمرانی ضرورت دارد و دستگاه‌های ذیربط باید با جدیت از ورود مصالح غیر استاندارد در ساخت و سازها جلوگیری کنند.
وی افزود: موضوع استاندارد سازی مصالح ساختمانی و به کارگیری افراد متخصص و با صلاحیت در طراحی، نظارت و اجرای طرح های ساختمانی از مباحث بسیار مهمی است که در مقاوم سازی ساختمان‌ها مطرح است و این موضوع به عنوان یکی از اصول اولیه در ساخت و سازها با جدیت در سطح استان مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست معاون امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: دستگاه های نظارتی باید اقدامات گسترده ای را بر روی تولید واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بکار گیرند و با انجام نمونه گیری های متعدد توسط اداره کل استاندارد و آزمایشگاه خاک مصالحی که استاندارد لازم را ندارند از تولید آنها جلوگیری کنند.
میرجعفریان گفت: باید از منبع و در محل واحد تولیدی جلوی تولید مصالح غیر استاندارد را گرفت در غیر این صورت و هنگام توزیع گسترده محصول غیر استاندارد در سطح بازار کار بسیار مشکل و از حیطه کنترل خارج خواهد شد.
وی با بیان اینکه تایید مصالح غیراستاندارد موجب تولید بیشتر آن است، تاکید کرد: استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب در پروژه های عمرانی به دلیل نظارت و کنترل کم است که می طلبد دستگاه های اجرایی در این خصوص به طور جد پای کار باشند.
سرپرست معاون امور عمرانی استاندر ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارگاه های غیر فعال استان باید تعیین و تکیف شوند و در این خصوص دستگاه های مرتبط مسائل و مشکلات صاحبان کارگاه های مربوطه را پیگیری و ظرف یک هفته گزاش دهند.
میرجعفریان همچنین از با انتقاد از مجوز فعالیت کارگاه های تیرچه و بلوک در سطح شهر ایلام نیز گفت: فعالیت این کارگاه ها باید خارج از سطح شهر باشد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار :شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.