رضا عدالت جو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منطقه زیبای ویژدرون با وسعت 20 هزار هکتار از توابع بخش گچی ملکشاهی با طبیعت بکر و بی نظیر از مهمترین زیستگاه های حیات وحش استان ایلام محسوب می شود.
وی تاکید کرد: براساس این مصوبه و جهت جلوگیری از شکار بی رویه حیوانات وحشی با هر گونه شکار در این منطقه برابر قوانین شکار برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
مدیر محیط زیست ملکشاهی افزود: شکار بی رویه حیوانات وحشی مهم ترین دلیل انقراض و مهاجرت گونه های باارزش جانوری است که می تواند صدمات جدی به چرخه طبیعت وارد کند.
عدالت جو یادآور شد: با توجه به اقلیم و آب و هوای کوهستانی ، شهرستان ملکشاهی دارای مناطق متعدد برای زیست گونه های جانوری است که جهت جلوگیری از شکار نیازمند حراست و مراقبت ویژه هستند.
وی تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست ملکشاهی دارای چهار محیط بان است و امسال چندین مورد تخلفات شکار بویژه شکار پرندگان صورت گرفته که متخلفان به مراجع قانونی تحویل شده اند.
زیستگاه های طبیعی و منحصر شهرستان ملکشاهی با وسعت بیش از 150 هزار هکتار در مناطق کبیرکوه ، ویژدرون ، باجک ، پشمین و بیوره محل زیست انواع جانوران و پرندگان وحشی از قبیل پلنگ ، خرس قهوه ای ، کاراکال ، قوچ و میش ، گرگ ، روباه و انواع پرندگان وحشی است.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره استان ایلام را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.
در این استان تاکنون یک هزار گونه گیاهی، 197 گونه پرنده، 38 پستاندار، 25 گونه مار، 18 جکوا، 31 نوع ماهی، چهارگونه دوزیست، 2 نوع لاک پشت در استان ایلام شناسایی شده است.
چهار منطقه حفاظت شده، یک منطقه شکار ممنوع و 2 اثر طبیعی ملی در استان ایلام با وسعت بیش از 143 هزار هکتار و 18 تالاب در استان ایلام ثبت شده است که عمده حیات وحش و تنوع زیستی استان ایلام در این مناطق وجود دارند.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.