به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیرکل بحران استانداری استان ایلام، در حاشیه اجرای این مانور در دبیرستان رازی شهر ایلام هدف از اجرای مانور زلزله در مدارس را جاری ساختن سیاست خودامدادی و دگرامدادی در جامعه از طریق دانش آموزان عنوان کرد و افزود: در کشور ما سالانه 28 هزار بار زلزله رخ می دهد به طوریکه روزانه 70 بار زلزله سه تا چهار ریشتر و هفت بار نیز پنج تا 6 ریشتر به وقوع می پیوندد.
احمد کرمی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و افزود: اینگونه تمرینات موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.
وی بی ‌توجهی به آموزش ها و رعایت نکردن اصول ایمنی را مهمترین علت افزایش مصدومان در هنگام حوادث دانست و یادآور شد: زلزله، طبیعت زمین است، باید کاری کنیم که ریسک این حادثه تا حد امکان کاهش یابد که در این خصوص رعایت اصول ایمنی و آموزش بهترین راهکار در این گونه مواقع بحرانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور، افزایش توان دانش آموزان در مقابله با بحران و حوادث و اطلاع رسانی و آموزش عملی به دانش آموزان است.
علی بیرانوند با اشاره به اینکه ارائه این آموزش ‌ها به دانش ‌آموزان می ‌تواند در کاهش خسارات جانی و مالی در مواقع حوادث تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: اگر در هر خانواده ‌ای یک نفر به اینگونه آموزش‌ها وارد باشد می ‌توانیم بسیاری از خسارات را در مواقع حوادث با کاهش مواجه کنیم.
گفتنی است در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله، دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و هم زمان با شنیده شدن صدای آژیر در نقاط مطمئن و امن کلاس های درس و مدارس خود پناه گرفتند.
این مانور با همکاری جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و سایر نهادهای ذیربط استان ایلام برگزار شد.
نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز چهارشنبه هشتم آذرماه با هدف افزایش سطح آگاهی و ایمنی دانش آموزان در برابر زلزله، در سطح تمامی مدارس کشور در حال برگزاری است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** حسن کهزادیان
3032//6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.