سرهنگ طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود وقوع زلزله و پس لرزه های آن اما مدیریت و ساماندهی زائران و تامین آرامش ، امنیت و خدمات رسانی به آنها بدون مشکل صورت گرفت و این روند کماکان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در مرز و تردد زائران و ارائه خدمات به آنها وجود ندارد، افزود: از حجم بار بازگشت زائران به کشور کاسته شده و هم اکنون تردد در مرز عادی و معمولی است.
طهماسبی یادآور شد: باتوجه به اینکه میزان بازگشت زائران به کشور اندک شده و فعالیت های مرز حالت عادی خود را از سر گرفته و امروز آخرین روز فعالیت خدمات دهی سپاه به زائران اربعین در پایانه مرزی مهران است.
وی گفت: تا پایان امروز تمام امکانات و تجهیزات استقرار یافته سپاه استان در مرز مهران و طول مسیرهای تردد زائران جمع آوری می شود اما تا عصر امروز همچنان خدمات رسانی به زائران ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 54 درصد زائران اربعین بوده و بیش از یک میلیون نفر از این مرز به عراق سفر کردند.
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود به کشور انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.