محسن ربی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هماهنگی پیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، دکتر احمد رضا ریحانی جراح استخوان، مفاصل و ستون فقرات در ایام اربعین حسینی در این 2 بیمارستان مستقر شده و به صورت رایگان، زائران اربعین و مردم استان ایلام را ویزیت و درمان کرد.
وی یادآور شد: دکتر ریحانی در مدت استقرار در 2 بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام و امام حسین(ع) مهران روزانه 100 زائر و بیمار از شهرها و روستاهای مختلف استان ایلام و دیگر استان های کشور را ویزیت کرده و در مجموع 38 مورد عمل جراحی نیز انجام داده است.
مسئول اطلاع رسانی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین مستقر در مرز مهران گفت: این جراح برجسته کشور به عشق خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع) و مردم استان ایلام به صورت رایگان از صبح تا شب به کار ویزیت و جراحی بیماران می پردازد.
ربی زاده یادآور شد: دکتر ریحانی از روش نوین و غیرتهاجمی جراحی بدون بیهوشی(اوزون تراپی) که هزینه بالایی نیز دارد برای زائران و بیمارانی که نیاز به جراحی داشته باشند، استفاده می کند.
وی با بیان اینکه انجام جراحی های غیرتهاجمی بدلیل گرانی و نبود تجهیزات لازم در استان ایلام کمتر انجام می شود، اظهار کرد: با حضور دکتر ریحانی و تیم همراه 38 مورد تزریق اوزون که مواد مورد نیاز آنرا شرکت سپهر سلامت به صورت رایگان تامین می کند در مدت پنج روز انجام شد.
وی تاکید کرد: در ایام اربعین امسال، پزشکان، پیراپزشکان، متخصصین طب اورژانس، عفونی، قلب و بیهوشی در بیمارستان های مرز مهران حضور فعالی داشتند و امسال 2 خدمت جدید به زائران اربعین شامل کلینیک دندانپزشکی و دیالیز اضافه شد.
به گزارش ایرنا، 200 دستگاه آمبولانس سبک، 10 اتوبوس آمبولانس، پنج فروند بالگرد هوایی و چندین دستگاه موتورآمبولانس در مسیر تردد زائران اربعین در استان ایلام مستقر شده و بیش از یک هزار و 300 نفر پرسنل بهداشتی و درمانی از دانشگاه های علوم پزشکی ایلام و 20 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور نیز در ایام تردد زائران اربعین حسینی به زائران خدمت می کنند.
در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از ۷30 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.