نورالله دلخواه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد 158 هزار و 642 زائر از کشور خارج و مابقی نیز مربوط به بازگشت زائران به کشور است.
وی با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون (29 مهر تا 9 آبان ماه) بیش از 800 هزار زائر (ورود و خروج) از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: هر چه به ایام اربعین نزدیک تر می شویم شور و حال زائران بیشتر می شود، هر لحظه بر تعداد زائران اربعین در مرز مهران افزوده می شود و امسال بر خلاف سال های گذشته زائران زودتر از موعد خود را به مرز مهران رسانده اند تا به کربلای معلی مشرف شوند.
دلخواه ادامه داد: هم اکنون مسرهای منتهی به مرز مهران با ترافیک نیمه سنگین اما روان مواجه است، ضروری است با توجه آغاز بارش های پاییزی و لغزنده بودن سطح جاده ها رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند.
وی گفت: برخلاف شایعه های منتشر شده مبنی بر بسته شدن مرز مهران بر روی زائران، این مرز تنها بر روی افراد فاقد گذرنامه و روادید و مدارک قانونی تردد بسته است.
دلخواه توصیه کرد که زائران از مراجعت به مرز مهران بدون ویزا و گذرنامه خودداری کنند چرا که اجازه خروج به آنها داده نخواهد داد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 800 هزار زائر از مرز مهران وارد عراق شده اند.
مرز بین المللی مهران را یکی از امن‌ترین و مهم‌ترین مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی است که روزانه بیش از 6 هزار زوار و در ایام اربعین بیش از 2 میلیون نفر از طریق این مرز به عتبات عالیات تردد دارند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.