علی طاهر سارایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان های ایلام، ایوان و مهران سه برابر حد مجاز و در حالت هشدار است.
وی افزود: به علت غلظت در مقدار ریزگردها بر اساس مصوبه ستاد بحران استان، 2 ساعت تعجیل در پایان فعالیت ادارات و بانکها بجز دستگاه های امدادی تصویب شده است.
سارایی یادآور شد: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی از عصر امروز از میزان غلظت ریزگردها کاسته می شود اما توده اصلی گرد و غبار از سمت بیابان های عربستان فردا وارد استان ایلام می شود.
به گزارش ایرنا، امسال در استان ایلام 30 روز غبارآلود ثبت شده است.
نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شود مواجه است و توده های ریزگردها در این سال ها خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد کرده است.
حد مجاز غلظت آلاینده ها 150 میکرو گرم بر متر مکعب است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.