محمد سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد زائر در مساجد و پایگاه های امدادرسانی این جمعیت در محورهای ارتباطی استان اسکان یافته اند.
وی همچنین از امدادرسانی این جمعیت به 255 زائر مصدوم اربعین حسینی در محورهای ارتباطی مسیر تردد زائران خبر داد و اضافه کرد: این تعداد مصدوم از هشتم آبان ماه تا صبح امروز در 25 حادثه جاده ای و غیره جاده ای دچار حادثه شده و توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شده اند.
وی افزود: از این تعداد 15 نفر توسط این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی مداوا شده اند.
سلیمانی تعداد حوادث جاده ای امداد رسانی شده این جمعیت تا صبح امروز در مسیر تردد زائران را سه مورد عنوان کرد که متاسفانه یک نفر فوت شده است.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر در ایام اربعین سال گذشته به 28 هزار و 422 زائر در مسیرهای منتهی به شهرستان مهران خدمات درمانی و امدادی ارائه کرد و 22 هزار و 663 زائر در شهرستان مرزی مهران توسط این جمعیت در 14 مکان اسکان داده شدند.
از 20 آبان تا سوم آذر پارسال در مجموع امدادگران این جمعیت به 59 حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی در جاده های استان ایلام و راه های منتهی به مرز بین المللی مهران که منجر به زخمی شدن 225 نفر شد، امداد رسانی کردند.
سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.
بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد زائران 13 استان از مرز مهران عبور کنند.
بر اساس آخرین آمارها از ابتدای ماه صفر تا کنون 900 هزار زائر اربعین از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تردد کرده اند که 40 درصد این تعداد مربوط به مرز مهران است.
خبرنگار: آزاده خرم **انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.