سردار محسن فتحی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جریان تردد در مرز مهران پرحجم اما روان است و بدلیل مراجعه خیل زائران تراکم بیشتری در گیت ها وجود دارد و زائران با معطلی بیشتری عبور می کنند.
وی افزود: بعد از نماز صبح تا ساعت 12 ظهر حجم انبوهی از زائران در مرز حضور می یابند و برای جلوگیری از ازدحام و عبور راحت تر خواهشمندیم ساعات دیگری را برای عبور از مرز انتخاب کنند.
سردار فتحی زاده یادآور شد: برای عبور زائران از مرز خسروی در حال رایزنی با دولت عراق هستیم و در صورت موافقت و پذیرش آنها و فراهم شدن شرایط این مرز نیز پذیرای زائران اربعین حسینی خواهد بود.
وی با بیان اینکه بدلیل تراکم در مرز مهران زائران به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه کنند، گفت: زائران برای عبور راحت تر به مرزهای شلمچه و چذابه که هم کم ازدحام تر و هم معطلی کمتری دارند، مراجعه کنند.
سردار فتحی زاده در خصوص برقراری امنیت زائران تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی و انتظامی نداشتیم اما با توجه به اینکه در مرز مهران هنوز آثار جنگ تحمیلی وجود دارد متاسفانه برخی از زائران سهل انگاری کرده و از مسیرهای غیر مجاز وارد مرز می شوند و باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای آنها می شود.
وی گفت: زئران تذکرات امنیتی را رعایت کنند و بدون روادید وارد مرزها نشوند همچنین بدلیل حجم تردد در مرز مهران و محدودیت ترافیکی زائران با صبر و آرامش رانندگی کنند.
سردار فتحی زاده با اشاره به جانمایی پارکینگ برکت و و پارکینگ ورودی شهر مهران افزود: پارکینگ برکت مخصوص اتوبوس های شهری برای تردد مسافران است و پارکینگ ورودی شهر مهران نیز برای خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: دهها پارکینگ دیگر نیز وجود دارد که در حال پذیرش خودروها هستند هر چند ورود آنها با تراکم همراه است اما مدیریت می شود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.
در طول سال به طور متوسط هر روز 6 هزار زائر از مرز رسمی مهران به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.