به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره صنعت ، معدن و تجارت یاراله نصیری در جلسه کمیسیون قیمت گذاری زمین های قابل عرضه به صنایع ایجادی اظهار کرد: بهای کارشناسی شده و رقم های اعلام شده برای هر متر مربع زمین در دورترین نقاط استان خارج از حد تصور بوده به طوریکه این ارقام با زمین های استان تهران و قم برابری می کنند، همین امر کافی است تا سرمایه گذاران به راحتی قید فعالیت در استان ایلام را بزنند.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل فرار برخی سرمایه گذاران در مراحل اولیه بررسی توجیه اقتصادی اجرای طرح های بزرگ، گران بودن قیمت زمین مورد نیاز آنها می باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای ماندگار شدن سرمایه گذاران همه ما وظیفه داریم به دنبال آسان سازی فرایند امور، پایان آوردن قیمت تمام شده و در نهایت جذب آنان باشیم.
وی ضمن تقدیر از رویکرد استاندار ایلام در این خصوص اضافه کرد: حتی منطقه ویژه اقتصادی مهران نیز از این امر مستثنی نبوده و بالا بودن قیمت زمین این نقطه اقتصادی به مانع اصلی رونق طرح های تولیدی شده است.
نصیری بازنگری در نحوه کارشناسی اراضی قابل واگذاری به صنایع را ضروری دانست و تاکید کرد: لازم است کمیسیون مربوطه در اولین فرصت در مورد قیمت های پیشنهادی این اراضی تجدید نظر کند، ملاک ارزیابی و ارزش گذاری نبایستی منوط به اظهارات شفاهی صاحبان زمین و یا بهای غیر رسمی پلاک های مجاور باشد، بلکه قیمت ها بایستی همانند قیمت زمین های قابل عرضه در سایر استان مد نظر قرار گیرد.
وی یاداور شد: در شرایط حاضر مهمترین چالش اساسی استان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و نبود فرصت های شغلی مناسب برای آنان است لذا تنها راه برون رفت از این وضعیت جذب سرمایه و فراهم کردن زمینه ایجاد صنایع مولد و اشتغالزا است، بنابراین تحقق این امر منوط به همکاری و همراهی همه دستگاه های ذیربط است.
به گزارش ایرنا، 523 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد آن معادل 33 درصد نیمه فعال و یا تعطیل است.
تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان ایلام به ترتیب 144و 43 واحد است که برای اجرا و بهره برداری آنها با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل ایلام با سرمایه گذاری هزار و 302 میلیارد ریال قابل احیا، فعال سازی دوباره و برگشت به چرخه کار و تولید است.
دریافت: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.