به گزارش ایرنا، سید امیر منصور برقعی روز شنبه در جمع کارکنان کمیته امداد ایلام اظهار کرد: کمیته امداد از بدو آغاز خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان کشور مدل‌های مختلفی را در زمینهٔ فقرزدایی طراحی کرده که این مدل‌ها در جهان بی‌نظیر است.
وی افزود: کارایی داشتن چنین مدل‌هایی برای فقرزدایی باعث شده که نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان با سفر به ایران خواستار بهره‌گیری از تجربه های کمیته امداد در زمینه فقرزدایی باشند.
وی گفت: دیدار مقاماتی از کشورهای ونزوئلا و اکوادور با مسئولان کمیته امداد از نمونه های بارز اشتیاق این کشورها برای استفاده از تجربه های ایران است.
برقعی راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را ازجمله برجسته‌ترین مدل‌های فقرزدایی این نهاد عنوان کرد و گفت: این صندوق به خاطر سبک فعالیت، منابع مالی و خدمات کم‌نظیری که به مردم نیازمند ارائه می‌دهد از نمونه‌های کم‌نظیر مدل‌های فقرزدایی در جهان است.
وی در ادامه با تشریح بندهای اسناد راهبردی کمیته امداد به برنامه‌های فرهنگی این نهاد اشاره کرد و گفت: از سیاست‌های فرهنگی امداد این است که میراث گذشته کمیته امداد و تجربه های گران‌سنگ گذشتگان این نهاد نه‌تنها فراموش نشود بلکه بر اساس مدل‌های امروزی تقویت و به‌روزرسانی شود.
عضو هیات ‌امنای کمیته امداد افزود: تقویت نهاد خانواده و ترویج سنت حسنه ازدواج در بین خانواده‌ها از برجسته‌ترین سیاست‌های فرهنگی بوده که باید در تصمیم و خدمات روزانه این نهاد اثر آن مشخص باشد.
وی افزود: دربندهای چهار تا 9 اسناد راهبردی کمیته امداد نگاه فرهنگی به خانواده‌های نیازمند و تکلیف کمیته امداد در این زمینه تشریح شده که ازجمله این موارد مصون‌سازی خانواده‌های نیازمند از تهاجم فرهنگی و بصیرت افزایی است.
برقعی با بیان اینکه انفاق در حوزه ادبیات دینی کشور ما، یکی از راهکارهای اصلی خروج از فقر است گفت: ترویج فرهنگ حسنه انفاق و نیکوکاری در جامعه یکی دیگر از ماموریت‌های کمیته امداد است و فراگیر شدن فرهنگ انفاق و نیکوکاری با همه ابعاد آن بر عهده این نهاد گذاشته‌شده است.
قائم‌مقام کمیته امداد کشور در ادامه سفر خود به استان ایلام از مجتمع مسکونی مددجویان این نهاد در شهر ایلام بازدید کرد.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/7172
7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.