به گزارش ایرنا، سید محمدعلی افشانی روز پنجشنبه در نشست روئسای شوراهای اسلامی و شهرداران حوزه جنوب استان ایلام اظهار کرد: با رایزنی و مساعدت اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سهم سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور از 32 درصد به 47 درصد افزایش یافته که با تحقق آن بخش زیادی از مشکلات و معضلات شهرداری های مناطق کمتر توسعه یافته حل می شود.
وی بر توسعه محور شدن شهرداری های کشور توسط شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 50 درصد هزینه های جاری و عمرانی شهرداری های مناطق محروم توسط سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور تامین می شود که مابقی آن نیز باید با تدبیر و تلاش اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران مربوطه از طریق فعال کردن اقتصاد شهری تامین شود.
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تمجدید از رشادت های مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس گفت: مشکلات و تنگناهای ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی ، مردم مرزدار استان ایلام را از عمران و آبادانی و بهره مندی از دلارهای 70 ریالی محروم کرد و آثار مخرب آن همچنان بر سیمای این استان زرخیز پیداست.
افشانی از عزم دولت برای آبادانی استان ایلام خبر داد و افزود: منابع طبیعی و انرژی ، صنایع دستی، سرمایه های نیروی انسانی و منابع سرشار آب در این استان، ایلام را از سایر استان های کشور مجزا کرده است.
معاون وزیر کشور و رئیس کمیته پشتیبانی ستاد مرکزی اربعین حسینی یادآور شد: مناسبت معنوی اربعین یک هدیه الهی و فرصت مهم فرهنگی و اجتماعی ماندگار است که باید با همت و هدایت مدیران استان های میزبان به یک مزیت اقتصادی تبدیل و موجب، رونق بازار سرمایه و کار برای مردم شهرستان های مرزی شود.
معاون امور عمرانی وزیر کشور گفت: به مناسبت اربعین حسینی مبلغ قابل توجهی به تقویت زیرساخت های شهرداری های استان ایلام تخصیص یافته و به مدیریت استان ها توصیه شده این مبلغ بر اساس نقش و اثرگذاری بین مناطق و شهرستان های استان توزیع شود.
افشانی به اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان قول بخشی از مشکلات مالی و نیازهای تدارکاتی آنها را مرتفع کند.
نماینده مردم دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: پدیده خشکسالی در چهار سال متوالی گذشته، عدم توان مالی مردم و کاهش شدید ساخت و ساز اماکن مسکونی و تجاری و صنعتی در ایلام قدرت مانور شهرداری های استان بخصوص حوزه جنوب را به حداقل رسانده بطوریکه چنانچه کمک های موردی وزارت کشور بموقع تزریق نشود همه شهرداری های این مناطق در عمل تعطیل می شوند. شادمهر کاظم زاده با تاکید بر گشایش مرز چیلات در شهرستان دهلران افزود: تمامی چهار شهرستان حوزه جنوب استان ایلام در معرض استقبال و پذبرایی از زوار حضرت اباعبدالله (ع) در ایام اربعین قرار دارند و ابن موضوع می طلبد که اعتبارهای ویژه آئین اربعین بصورت متعادل بین شهرستان های استان ایلام توزیع شود.
وی با تقدیر از دولت تدبیر و امید بخاطر توجه خاص به مناطق محروم یادآور شد: تجمیع عوارض یکی از قوانین مترقی و عدالت محورانه ای است که در دولت اصلاحات اجرا شد و باعث عمران و آبادانی مناطق زیادی از کشور شد و به همین مناسبت قصد داریم از طریق کمیسیون عمران مجلس آنرا دوباره احیا کنیم.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.