به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محسن ناصری گفت: رویکرد جدید پلیس برای سامان دادن ترافیک بر محور آموزش و فرهنگ سازی است ، آموزش این فرصت را فراهم می کند که انسان توانمندی های خود را بشناسد و امکان استفاه از این استعدادها را نیز فرا گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته خودروهایی که در قالب سرویس مدارس فعالیت داشته اند ضمن آموزش با تخلفات آنان نیز برخورد قانونی صورت گرفته است، افزود: امسال نیز نسبت به آموزش رانندگان سرویس مدارس اقدام و توسط پلیس کنترل می شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تاکید کرد: پلیس با سرویس های غیر مجاز و یا خودروهایی که فاقد برچسب مدارس و معاینه فنی و اقدام به سوار کردن سرنشین اضافه می کنند، بشدت برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری می کند.
سرهنگ ناصری اضافه کرد: بر همین اساس برابر بند 2113 جدول جرائم راهنمایی و رانندگی انجام سرویس مدارس بدون داشتن مجوز لازم یا با وسایل نقلیه غیر مجاز در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها 400 هزار ریال و سایر شهرستان های استان 300 هزار ریال پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه برابر دستورالعمل های صادره ممنوعیتی برای خودروهای شخصی در قالب سرویس مدارس نیست، یادآور شد: خودروهای شخصی با مراجعه به سازمان تاکسیرانی می توانند با دریافت برچسب نسبت به جابجایی دانش آموزان اقدام کنند.
سرهنگ ناصری با اشاره به بند 2157 و 2162 جدول جرائم راهنمایی و رانندگی مبنی بر سوار کردن سرنشین اضافه در خودروهای شخصی و عمومی اظهار کرد: سوار کردن سرنشین اضافه در خودروهای شخصی و عمومی به ازای هر نفر مبلغ 150 هزار ریال در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ و سایر شهرها 100 هزار ریال جریمه پیش بینی شده است.
وی گفت: از رانندگان تقاضامندیم با پلیس راهنمایی و رانندگی که به جهت تسهیل در عبور و مرور در خیابان ها و میادین اطراف مدارس مستقر می شوند همکاری و از توقف های دوبله و یا توقف هایی که منجر به سد معبر می شوند جدا خودداری کنند.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.