به گزارش ایرنا، جلال میرزایی روز شنبه در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: مدیران باید با ایجاد ارتباط بین اقتدار و تعامل بتوانند با همدلی و همفکری با زیرمجموعه های خود از ظرفیت سازمان ها بخصوص نیروی انسانی بهره مند شود.
وی افزود: متاسفانه تمرکز بر روی افزایش کارآمدی سازمان ها و ارگان ها نیست و همین باعث ایجاد شکاف بین سطح انتظارات و امکانات موجود در کشور شده و باعث عقب ماندگی از سایر کشورها شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان اینکه نهادها، سازمان ها و ارگان ها در استان ایلام تافته جدا بافته از کشور نیستند، یادآور شد: سیاستگذاری های کلان در سطح کشور بر استان ایلام نیز تاثیرگذار و مسئله اشتغال و بیکاری گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شده و به یک معضل و بحران اجتماعی تبدیل شده است.
میرزایی تاکید کرد: برای شناسایی و رفع این مشکل باید در برنامه ریزی های خود بازنگری کنیم و بدانیم حوزه سیاسی جدای از حوزه اقتصادی نیست اما هنوز در مورد توسعه کشور به یک جمع بندی کلی نرسیده ایم و در حوزه عمل نیز این سرگردانی قابل لمس است.
میرزایی افزود: باید روی ایجاد فرصت های شغلی تمرکز کرده و در یک بازه زمانی این فرصت ایجاد شود چرا که ورود فناوری های جدید به کشور باعث حذف برخی از شغل ها شده و اگر از آنها استفاده بهینه نشود، قادر به ایجاد شغل های جدید نخواهیم بود.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در این زمینه امکانات و ظرفیت های کشور سازماندهی بهتری انجام شود در غیر این صورت درآمد سرانه کشور کاهش یافته و با جا ماندن از سایر کشورها این فاصله در آینده بیشتر می شود.
میرزایی اضافه کرد: مسئولان استان با خلاقیت و دلسوزی و بدون اتکا به مرکز زمینه توسعه ایلام را فراهم آورند و باید با این منابع محدود در درجه اول ضعف های جدی در استان را شناسایی و مترفع کنند، در غیر اینصورت نباید انتظار تغییر در کشور را داشت چرا که دولت نیز توانایی تخصیص اعتبارات در همه زمینه ها را ندارد.
وی اظهار کرد: در این راستا باید میزان تعهد خود را افزایش داده و با در نظر گرفتن مشکلات استان ایلام اجازه تکرار به آسیب های گذشته ندهیم چرا که ابزارها در شکل واقعی خود بدون کاربرد هستند و آموزش آنها را به فعلیت می رساند.
میرزایی در مورد فعالیت تعاونی ها نیز گفت: نباید به اسم تعاونی منابع کشور را هدر داد بلکه تشکیل هر تعاونی باید توجیه اقتصادی داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید در مقابل ناکارآمدی بعضی مدیران ایستاد و با کمک و حمایت یکدیگر بخشی از مشکلات استان را با توجه به منابع کم و محدویت ها رفع کنیم.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در کشور و استان بیکاری است که در این زمینه 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در کشور پیش بینی شده که سهم استان ایلام یک هزار میلیارد ریال است.
شکراله شیرخانی افزود: دستگاه های اجرایی مکلف شده اند برابر مصوبه هیات وزیران تا پایان اسفندماه سال جاری برای 9 هزار و 800 نفر در استان ایلام اشتغال ایجاد کنند و با سرمایه گذاری درست خروجی این اشتغال در استان پایدار باشد.
به گزارش ایرنا، هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با حضور نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران مرتبط در محل سالن جلسات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
استان ایلام دارای سه هزار و 285 تعاونی ثبت شده است که از این میزان یک هزار و 461 فعال است، اگر از ظرفیت سه هزار و 280 تعاونی در استان ایلام استفاده شود زمینه اشتغال 23 هزار شهروند در استان ایلام فراهم می شود.
همچنین ٣5 درصد تعاونی ها نیز با مدیریت بانوان در حال فعالیت هستند که این ظرفیت نشان از حضور اثربخش و اشتغال بانوان در استان ایلام دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.