به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ سعید عالی پور گفت: طرح تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی و جلوگیری از عرضه و استعمال مواد دخانی غیر بهداشتی بخصوص قلیان در سفره خانه ها و قهوه خانه های سطح شهر و برخورد با صنوف متخلف در دستور کار پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان ایوان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح با واحدهایی که علیرغم اخطاریه های اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس و اداره بهداشت شهرستان نسبت به رعایت موازین قانونی اصناف توجهی ننموده و در سفره خانه ها و قهوه خانه ها اقدام به فروش مواد دخانی غیر بهداشتی می کردند برخورد شد.
سرهنگ عالی پور تاکید کرد: در اجرای این طرح پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری یگان امداد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعداد 6 واحد قلیانی پلمپ شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با اشاره به اینکه قلیان سراها به محل پاتوق اراذل و اوباش و بزهکاران تبدیل شده است، گفت: این قلیان سراها جوانان را به انحراف می کشند و سرآغاز اعتیاد از سیگار و قلیان شروع می شود.

** والدین مراقب انحرافات اعتقادی فرزندان خود باشند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام هجمه های انحرافی و اعتقادی در فضای سایبر را از برنامه های دشمن برای جوانان در شبکه های اجتماعی دانست.
سرهنگ علی جمالی در جمع نمازگزاران مسجد امام علی (ع) شهر ایلام گفت: جوانان جامعه به واسطه حضور مستمر در فضای مجازی حضور فعالی در برنامه های مذهبی ندارند.
وی با اشاره به برنامه استکبار جهانی برای اعتقادات دینی مردم ایران اسلامی، تاکید کرد: ترویج شیطان پرستی و مطرح کردن برتری نژاد نمونه ای از تهدیدات در جهت بی اعتقاد کردن جوانان در فضای سایبری دانست.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام به اهمیت فضای مجازی پرداخت و تاکید کرد: خانواده ها می توانند با نظارت بر فرزندان خود از انحرافات دینی آنان پیشگیری کنند.
سرهنگ جمالی یادآور شد: با گذشت حدود ۲۵ سال از عمر اینترنت بیش از یک میلیارد سایت اینترنتی راه اندازی شده که بسیاری از این سایت ها در ترویج انحرافات دینی تبلیغ می کنند.
وی با تأکید بر اینکه متأسفانه جرایم اینترنتی در استان ایلام نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به افزایش است، گفت: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی میتواند نقش پیشگیری از جرایم را ایفا کند.
رئیس پلیس فتا ایلام حضور در مدارس و مساجد را از برنامه های پلیس در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواند و اضافه کرد: پلیس فتا مصمم است با برنامه های مدون حضور خود را در بین مردم افزایش داده تا بتواند گامی موثر در پیشگیری از جرایم بردارد.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.