سرهنگ علی محمدپور روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: برداشت های غیرمجاز، منتسب کردن افعال غیر واقع به اشخاص و کلاهبرداری اینترنتی جزو بیشترین جرائم فضای مجازی در استان است.
وی با اشاره به افزایش 63 درصدی برداشت های غیرمجاز در استان گفت: همچنین کلاهبرداری های اینترنتی امسال در استان 47 درصد و افعال غیر واقع به اشخاص 40 درصد افزایش داشت.

** کوچ مجرمان از فضای حقیقی به مجازی
وی بیان کرد: با توجه به افزایش حضور افراد در فضای مجازی عده ای سودجو و فرصت طلب از این موضوع استفاده می کنند همچنین برخی مجرمان که در فضای حقیقی عرصه را بر خود تنگ دیده اند به فضای مجازی کوچ کرده اند.
به گزارش ایرنا محمدپور اظهار کرد: کشف جرائم اینترنتی در فضای مجازی 27 درصد رشد داشت همچنین در مجموع حدود 70 درصد جرائم به وقوع پیوسته در فضای مجازی استان کشف می شود.
وی یادآور شد: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط پلیس فتای استان، نظارت بر اقدامات نمایندگان شرکت های خدماتی اینترنتی 92 درصد، هشدارهای صادره به رده های درون شرکت ها و ارگان های دولتی 11 درصد و تولید محتوای آموزشی 2 درصد افزایش یافت.

** لزوم ارتقای سواد فضای مجازی در استان
رئیس پلیس فتای ( فضای تولید و تبادل اطلاعات) خراسان جنوبی بر لزوم ارتقای سواد فضای مجازی در استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر نسبت به تهدیدات و آسیب های فضای مجازی مباحث زیادی مطرح می شود اما در گام نخست باید سواد فضای مجازی افزایش یابد.
محمدزاده از والدین خواست برای نظارت بیشتر بر فرزندان خویش در گام اول سواد فضای مجازی خود را افزایش دهند.
وی عنوان کرد: در 6 ماهه نخست امسال شاهد افزایش 39 درصدی جرایم مربوط به انتشار عکس و فیلم های خانوادگی و خصوصی افراد در فضای مجازی هستیم.
وی ادامه داد: بر اساس قانون برای انتشار عس و فیلم های خانوادگی و خصوصی افراد در فضای مجازی پنج میلیون تا 40 میلیون ریال جریمه نقدی یا حبس از 90 روز تا 2 سال در نظر گرفته شده همچنین به دلیل اهمیت موضوع قاضی اختیار مجازات توام را دارد.
وی از فعال شدن پلیس فتا در شهرستان های استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به میزان کاربران فضای مجازی شهرستان های قاین، طبس، فردوس و نهبندان در اولویت راه اندازی پلیس فتا هستند.
وی یادآور شد: پلیس فتا برای هیچ موردی در فضای مجازی مجوز صادر نمی کند اما بر فضای مجازی در تمامی موارد نظارت دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.