محمد رزم روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: هدف از راه اندازی شوراهای حل اختلاف گسترش دامنه فرهنگ صلح و سازش توسط خود مردم است که این هدف تاکنون به خوبی دنبال شده است.
وی افزود: طی چند سال گذشته که بر اساس قانون وظایف و اختیارات شوراهای حل اختلاف افزایش داشته این نهاد مردمی و قضایی توانسته است پرونده های متعددی را به حل و فصل کند.
رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف ترکیبی از افراد با تجربه ، معتمدین ، ریش سفیدان و همچنین افراد جوان و تحصیل کرده دانشگاهی هستند که در طول 16 سال گذشته از تاسیس این نهاد عملکرد قابل قبولی داشته اند.
رزم با بیان اینکه 135 شعبه به صورت شعبات حکمی و سازشی در سطح شهرستان های مختلف استان فعالیت دارند، یادآور شد: امسال 35 درصد پرونده های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف شهری و روستای منجر به صلح و سازش شده است.
وی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف به موجب قانون مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی از مراجع قضایی محسوب می شوند و جزئی از تشکیلات قوه قضائیه جمهوی اسلامی هستند.
رئیس کل دادگستری استان گفت: با ابلاغ قانون جدید شوراهای حل اختلاف این نهاد قضایی هم اکنون صلاحیت رسیدگی به دعاوی حقوقی را تا سقف 200 میلیون ریال دارد.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.