کورش شادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای سیاست های سازمان امور عشایری و به منظور تقویت صنعت دامداری امسال 600 تن جو با قیمت مصوب هر کیلوگرم 10 هزار ریال بین دامداران مناطق عشایری دینارکوه، کبیرکوه، شلت، مورموری، سرکوهه و انجیره توزیع شده است.
وی افزود: 2 هزار تن انواع علوفه با قیمت یارانه ای تا پایان سالجاری جذب و در بین عشایر کوچرو شهرستان آبدانان توزیع می شود.
مسئول امور عشایری آبدانان اضافه کرد: همچنین در راستای رفع مشکلات معیشتی عشایر و افزایش سرانه درآمد سالیانه این قشر مولد به هر کدام از دامداران متقاضی راه اندازی واحدهای پرواربندی تولیدات دامی بین100 تا 200 میلیون ریال تسهیلات با بهره پنج درصد پرداخت می شود.
شادی اعتبار عمرانی سال 96 این اداره را 13 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هفت میلیارد ریال از این مبلغ تا پایان سالجاری برای تامین آب آشامیدنی عشایر کوچرو و مابقی نیز برای اصلاح و نگهداری 200 کیلومتر راه عشایری هزینه می شود.
وی از تولید 254 تن گوشت قرمز توسط عشایر منطقه در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ارزش اقتصادی این فرآوردهای دامی و پروتئینی سه هزار و 800 میلیارد ریال است که علاوه بر تامین نیاز مردم شهرستان به استان های همجوار نیز ارسال می شود.
شهرستان 50 هزار نفری آبدانان با 10 هزار نفر جمعیت عشایری و در اختیار داشتن 400 هزار راس دام سبک دارای یک چهارم مجموع جمعیت دامی استان ایلام هستند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار: حسن کهزادیان
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.