به گزارش ایرنا، پرویز کولانی در دیدار کارکنان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این شهرستان به مناسبت روز جهانی گردشگری اظهار کرد: گردشگران در انتخاب مقاصد سفر خود علاوه بر آثار تاریخی بدنبال سازه های جدید گردشگری، خلاقیت، ابتکار، جذابیت های منحصر بفرد هستند تا اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند.
به گفته وی، آثار تاریخی و تفریحی از جمله حمام قصلان، چشمه آب معدنی باباگرگر و پل فرهاد آباد شهرستان قروه می توانند جذب کننده گردشگران داخلی و خارجی باشند ضمن اینکه خلاقیت در نحوه خدمات رسانی تاثیر زیادی در جذب گردشگری دارد.
کولانی افزود: صنعت گردشگری یکی از ظرفیت های مغفول مانده در کشورمان است که می تواند به عنوان یک منبع درآمد عظیم جایگزین نفت شود.
وی تاکید کرد: بسیاری از کشورها فاقد منابع نفت و گاز هستند اما درآمد ارزی‌شان از راه گردشگری بیشتر از در آمد نفتی ایران است در حالیکه پتانسیل ها و ظرفیت های ایران در حوزه گردشگری متنوع تر و بیشتر از بسیاری از این کشورها است.
وی یادآور شد: در حال حاضر صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پویا منبع اصلی درآمد، اشتغال، توسعه اقتصادی و فرهنگی در جهان بشمار می‌رود و ایران از نظر جاذبه های تاریخی و فرهنگی جزء 10 کشور برتر دنیا است.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه هویت‌ بخشی در حوزه گردشگری و فرهنگی این شهرستان حائز اهمیت است، گفت: این هویت‌ بخشی به گردشگری منوط به استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است و در این مسیر بخش دولتی، خصوصی و مردم باید همکاری کنند.
وی نقش زیرساخت‌های گردشگری در توسعه شهرستان را مهم ارزیابی کرد و افزود: به مقوله زیرساخت‌های گردشگری کمتر توجه شده و نیاز است در این مسیر قدم‌های جدی‌تری برداشته شود و همچنین مناطق گردشگر پذیر بیشتر معرفی شوند.
کولانی صنعت گردشگری را بعنوان یکی از پر درآمدترین بخش های اقتصادی دنیا دانست و اضافه کرد: امروزه صنعت گردشگری از عوامل اصلی احیای اقتصاد جهانی شناخته می شود به طوری که یکی از مهمترین فرصت های زمینه ساز برای ایجاد شغل، کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ های مختلف است.
رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قروه نیز در این دیدار گفت: جذب سرمایه گذار و مشارکت در امر ایجاد زیرساخت های مناطق نمونه گردشگری از برنامه های در دست اقدام است که موجب توسعه منطقه می شود.
علی بهنیا افزود: پیگیری برای اتمام جاده گردشگری غار علیصدر - باباگرگر، ایجاد پیست اسکی در سایت گردشگری بدر و پریشان، ایجاد سایت قایقرانی در 2 منطقه نمونه گردشگری سراب کوثر و سد سنگ سیاه از جمله این برنامه ها است.
به گفته وی، نصب تابلوهای راهنمایی برای هدایت مسافران و گردشگران به نقاط گردشگر پذیر، تهیه اطلس نقشه گردشگری، تشکیل انجمن های مردم نهاد برای توسعه گردشگری و معرفی جاذبه ها و ایجاد کیوسک اطلاع رسانی برای مسافران در مبادی ورودی شهرها از دیگر برنامه های در دست اقدام است.
بهنیا با اشاره به اینکه توسعه گردشگری باعث رونق اقتصادی، کاهش فقر، درآمدزایی و کاهش بیکاری می شود گفت: توسعه گردشگری در بهبود کیفیت زندگی مردم و افزایش رفاه اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری شهرستان قروه شامل سد سنگ سیاه، سراب، بدر و پریشان و باباگرگر است، تاکید کرد: روستاهای هدف گردشگری نیز شامل روستای قصلان، تازه آباد و میهم سفلی هستند.
بهنیا یادآور شد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، ترویج صنایع دستی بومی و محلی و خانه مسافر در روستاها با ظرفیت اسکان گردشگران، برگزاری جشنواره های روستایی از جمله فرآورده های دامی و غذایی، استفاده از ظرفیت معدن و قرار گرفتن در مسیر قطب های گردشگری بانه و مریوان در روند توسعه گردشگری این شهرستان نقش مهمی دارد.
به گفته وی، 2 هتل و پنج واحد پذیرایی بین راهی، سه مجتمع گردشگری بین راهی در دست ساخت، 2 هتل نیم کاره و در حال ساخت و یک رستوران سنتی در دست ساخت در این شهرستان وجود دارد.
27 سپتامبر مصادف با پنج مهر از سوی سازمان جهانی گردشگری به عنوان روز جهانی گردشگری اعلام شده و کشورهای مختلف این روز را گرامی می دارند و برای رونق این صنعت فرصت های زیادی در اختیار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی قرار می دهند.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.