دکتر راضی ناصری فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این بازدیدها 405 واحد متخلف به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی افزود: همچنین در راستای نظارت بر سلامت شبکه توزیع آب سه هزار و 978 مورد شکستگی شبکه توزیع آب شرب و وضعیت نامطلوب کلرزنی پیگیری شده است.
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: 2 هزار و 958 مورد نمونه برداری میکروبی آب و 144 نمونه برداری شیمیایی آب نیز طی مدت یاد شده صورت گرفته و بیش از 58 هزار و 380 مورد سنجش کلر آزاد باقیمانده نیز انجام شده است.
دکتر ناصری فر ادامه داد: در این مدت 452 مورد نمونه برداری نان و مواد غذایی در ساعات غیر اداری و چهار هزار و 560 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در ساعات غیر اداری جمع آوری شده است.
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه 2 هزار و 508 کارت سلامت برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صادر شده، گفت: در این مدت 412 مورد کنترل بهداشتی از بیمارستان ها، مراکز نظامی و انتظامی همچنین 185 مورد کنترل بهداشتی فعالیت مخاطره آمیز افراد سودجو و بهداشتی کردن 345 واحد تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است.
دکتر ناصری فر با اشاره به سامانه 190 برای ثبت و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 152 مورد شکایت بهداشتی شهروندان از طریق این سامانه پیگیری شده و 151 مورد رفع نقص شکایات رسیده و 235 مورد رسیدگی به سایر شکایت ها صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: سامانه 190 به صورت 24 ساعته، آسان ترین و سریع ترین راه برای طرح موضوعات و شکایات بهداشتی است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.