اصغر باباخانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و همچنین ارزش افزوده بالا در کشت برخی اقلام کشاورزی در بخش باغبانی شهرستان بدره موضوع حمایت از کشاورزان و توسعه و ترویج کاشت 2 گونه زعفران و پسته عملیاتی شده است.
وی افزود: یک هکتار از باغات پسته این شهرستان تاکنون به باردهی رسیده است و کشت زعفران در سطح 2 هکتار از زمین های بخش هندمینی و مرکزی انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بدره به کشت پیاز زعفران در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: کشت پیاز زعفران با در نظر گرفتن شرایط مناطق مختلف از مرداد تا مهرماه انجام می شود و با توجه به اینکه این پیاز در شرایط مناسب تا 10 سال نیز می تواند محصول دهد ، نیازی به تجدید کشت در سنوات بعدی نخواهد داشت.
باباخانی تاکید کرد: این گیاه در مناطقی که دارای تابستان گرم و خشک و پاییز و زمستان های نسبتا ملایم باشد به خوبی رشد می کند و فعالیت تابستانه ندارد که در اواخر پاییز تا اوایل بهار رشد می کند.
وی با اعلام آمادگی برای حمایت از کشاورزان زعفران کار اضافه کرد: بهره بردارانی که دارای منابع مناسب تولید یعنی آب و خاک هستند از طریق تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 10 درصد و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تا سقف 150 میلیون ریال به ازای هر هکتار، مورد حمایت قرار می گیرند.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای بیش از 12 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 600 هکتار آن آبی و 11 هزار و 800 هکتار نیز زمین دیم است.
خبرنگار: ابراهیمی * دارابی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.