به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان ایلام اظهار کرد: کنگره بزرگ اربعین برکتی است که خداوند به مردم ایلام ارزانی داده است تا سالانه میزبان میلیون ‌ها زائر عتبات عالیات در این ایام باشند.
وی افزود: امروز به برکت نام اربعین حسینی، نام ایلام در داخل و خارج از کشور برای همگان شناخته شده است، باید خود را آماده کنیم که برای اربعین امسال با همین شور و هیجان سال‌های گذشته استقبال شایانی از زائران را در سطح شهرستان داشته باشیم.
فرماندار ایلام تاکید کرد: با توجه به استقبال پرشور و باشکوه مردم ایلام در پذیرایی از زائران اربعین سال گذشته، امسال هم مردم شهرستان ایلام برای مشارکت در خدمات رسانی به شرکت کنندگان در همایش پیاده روی عظیم اربعین حضوری فعال دارند.
بسطامی با ابراز امیدواری برای به حداقل رسیدن مشکلات زائران در اربعین امسال گفت: مسئولان این شهرستان با بسیج تمام امکانات و نیروها در بخش های امنیتی، بهداشت و درمان، سوخت، اسکان و تغذیه حمل و نقل، ترافیک و ایمنی راه ها آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.
وی تاکید کرد: همچون سال های گذشته کار اسکان زائران در مساجد و حسینه های شهر ایلام و نیز برگزاری ایستگاهی های صلواتی در مسیرهای تردد زائران در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار ایلام افزود: سال گذشته مردم در پذیرایی از زائران امام حسین (ع) حماسه آفریدند و در این کار بزرگ سربلند بیرون آمدند، امسال هم مردم شهرستان ایلام در امر پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی سهیم و با کمک های نقدی و غیرنقدی خود، برگ زرین دیگری را در کارنامه این شهرستان به ثبت خواهند رساند.
در این نشست هر کدام از دستگاه های عضو ستاد اربعین شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود در جهت ارائه خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی در ایام اربعین پرداختند.
به گزارش ایرنا، در ایام اربعین حسینی سال گذشته نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق شدند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.